Slut med SMC-Biler
Styrket fokus på Audi, Seat, Skoda og Volkswagen. Danmarks største bilforhandler ruster sig til fremtiden.
Dermed forsvinder SMC-Biler helt som brand i al kommunikation og markedsføring til fordel for større fokus på de enkelte bilmærker.
- Nu hedder vi altså ikke SMC-Biler længere. Fra udgangen af juni måned lægger vi os op ad vores fire brands Audi, Seat, Skoda og Volkswagen. Mere praktisk betyder det, at kunderne vil møde rådgivere, teknikere og specialister, der er endnu mere fokuserede og dygtige på netop deres specifikke mærke, lover Lars Simper, adm. direktør i Semler Retail A/S.
Forretningerne vil - afhængigt af hvilke bilmærker de forhandler bruge mærkenavnet, for eksempel Audi Amager, Volkswagen Esbjerg, Volkswagen Erhvervscenter Gladsaxe, Seat Højbjerg eller Skoda Odense i deres kommunikation og markedsføring.
Fusion
Semler Gruppens nuværende detailselskaber, SMC-Biler A/S og Semler Audi Detail A/S, fusioneres derfor per den 1. juli 2012 til én juridisk enhed og ændrer det juridiske navn til Semler Retail A/S.
- Vi ønsker en direkte linje fra fabrik til kunde. Det får vi nu. Og uanset at vi har fået slået forretningsnavnet rigtigt godt fast de senere år, så er de fire bilmærker stærkere brands end SMC-Biler, siger Lars Simper, der ser frem til det renere snit, der understøttes af en ændret intern struktur.
- Vi har organiseret os anderledes, så vi også ude i salgslokalerne og på værkstederne er mere fokuserede på og følger den direkte linje, der går fra fabrik til kunde. Nu skal man i forretningerne populært sagt kun tænke Audi, Seat, Skoda eller Volkswagen og ikke alle fire mærker. Det vil styrke vores kundebetjening, og jeg er sikker på, at kunderne vil værdsætte det, tilføjer han.