23948sdkhjf

Ikke altid billigst i Tyskland

Jels Biler har taget kampen op mod grænsehandelen på bilservice og annoncerer med konkurrencedygtige servicetilbud.
Det er en almindelig opfattelse, at priserne på stort set alt er lavere i Tyskland end i Danmark. Også når bilen skal serviceres eller repareres. Flere tyske værksteder – både frie og autoriserede – annoncerer flittigt i danske medier med lokkende tilbud. Og ligesom i grænsebutikkernes tilbudsannoncer, er det priserne, der primært flytter kunder.

Det ærgrer naturligvis de danske værksteder. Også indehaveren af Jels Biler, Søren Steentoft. Han havde nærlæst flere annoncer fra tyske værksteder, som beskrev, hvad pakketilbud på service indeholdt, og hvad de kostede. Han bad derfor sin bror, Jesper Steentoft, der er eftermarkedschef og står for kundemodtagning, om at regne ud, hvad Jels Biler kunne gøre det for. Til værkstedets standardpriser. Jels Biler har nemlig selv oplevet, at faste kunder har fået udført service i Tyskland.

Sammenlignende annonce

Regnestykket har nu resulteret i en annonce i JydskeVestkystens autotillæg, Autoexclusiv, med overskriften: Hvorfor køre til Tyskland, når Jels Biler er billigere?? Vi tager også imod Euro…

Eksemplerne i annoncen er på tandremskift plus tandrem og frostvæske på flere modeller af VW, Audi, Seat og Skoda. Priserne er inklusive moms og ligger alt efter model mellem 255 og 245 kroner under de tyske priser.

- Vi kan uden problemer matche prisen på de tyske tilbud, vi sammenlignede med og ligger endda under, siger Søren Steentoft, og tilføjer: - Og så kan vi også garantere kunden, at vi udfører servicen efter de danske forskrifter.

Den sidste bemærkning er en hentydning til en oplevelse for nylig, hvor en af deres "gamle" kunder skulle have synet sin bil. Kunden havde fået udført flere serviceeftersyn i Tyskland – angiveligt efter forskrifterne. Han havde også fået et, da bilen skulle til syn i Danmark, men den dumpede på bremserne.

- Da kunden så kom til os for at få ordnet bremserne, kunne vi se, at de aldrig havde været skilt ad. Når vi tjekker bremser, skiller vi dem altid ad og smører dem op, som vi skal. Vi nøjes ikke med bare at kigge på dem, siger Jesper Steentoft.

Positiv respons

Den pågældende bilist er nu igen tilbage hos Jels Biler. Annoncen har også fået nye kunder til at ringe, og det samme har kolleger fra andre værksteder i Sønderjylland. De synes, det er et godt initiativ.

Søren Steentoft kan ikke se, at danske bilister opnår fordele ved at få serviceret deres biler i Tyskland. Der går stort set en dag med det, og man kan ikke benytte ventetiden til at handle stort ind, når man ikke har sin bil. Hos Jels Biler, lige som hos mange andre danske værksteder, kan man aftale at benytte firmaets kundebil til en beskeden leje eller helt gratis i forbindelse med en skade.

Jels Biler var tidligere gennem 40 år autoriseret Toyota-forhandler, men blev i 2003 frit værksted. Først som Bosch Service Partner, men i de seneste fire år har værkstedet været med i Autopartner-kæden. Værkstedet servicerer alle gængse bilmærker, men har stadig flere Toyota-kunder. Værkstedet er tilknyttet FDMs kvalitetstest, og Jels Biler sælger desuden både nye og brugte biler.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078