Europæisk salgsdirektør for BCA
Auktionshus registrerer fortsat strategisk vækst i multikanal re-marketing i Europa og standardiserer europæiske serviceydelser ved at koncentrere dem i et centralt distributionscenter.
Denne beslutning er et vigtigt skridt i BCAs historie. Med mere end 1,4 millioner bortauktionerede enheder i 2011, er BCA Europas største B2B markedsplads for brugte køretøjer. Hvert år gennemfører BCA mere end 6500 brugtvognsauktioner på 42 steder over hele Europa, oplyses det.
Peter Dietrich spillede en stor rolle i etableringen af BCA-gruppen i Tyskland og hjalp med at gøre virksomheden til den førende full-service re-marketing"-udbyder. Efter at være kommet ind på markedet i 1997 beskæftiger BCA nu et personale på 360 i Tyskland. De er ansvarlige for salg af mere end 130.000 køretøjer om året - med en salgsværdi på mere end 1,2 millioner euro.
- Det europæiske brugtvognsmarked bliver en stadig vigtigere faktor, især for bilproducenter, importører, leasingselskaber og banker. BCA Europa støtter i stigende grad større kunder i at udvikle individualiserede brugtbilsstrategier, samt i at implementere dem på internationalt niveau, siger Dietrich.
Paul Bradbury, adm. direktør for BCA Europa, tilføjer:
- Vi er glade for at have Peter Dietrich, en erfaren og succesrig leder inden for full-service re-marketing, til at hjælpe os med at udvide den vellykkede BCA-forretningsmodel på tværs af internationale landegrænser et vigtigt element i vores langsigtede vækst- og ekspansionsstrategi. Et af hans mål vil være at etablere BCA som en bæredygtig og velkendt serviceudbyder i hele Europa.
Strategisk vækst
I de sidste 15 år har BCA løbende udvidet sit omfang af serviceydelser og salgskanaler. BCA tilbyder nu et komplet sortiment af re-marketing serviceydelser til kunder, herunder afhentning og levering, inspektion og vurdering, de-fleet og opbevaring, dokumenthåndtering, rengøring og reparation på salgsstedet og omfattende lagerstyring.
En omfattende vifte af kontotjenester er tilgængelige, herunder lagerstyring, rådgivning og vurdering, fuld online kontostyring og rapportering, kundeservice & kundeerhvervelse, salg på forretningsstedet og skræddersyede rapportudgivelser og fuld it-support.
BCA har nu kunderelationer og netværk i 13 europæiske lande, der bakkes op af omfattede resultater fra markedsanalyser. På denne måde har BCA en direkte indvirkning på bilproducenter, importører, leasing- og udlejningsfirmaer, og øver i stigende grad indflydelse på deres respektive, individuelle markedsføringsprocesser. BCA reagerer på denne internationale tendens med en bred vifte af serviceydelser baseret på de senere års erfaring og succes i Tyskland og Storbritannien.