23948sdkhjf

Europæisk salgsdirektør for BCA

Auktionshus registrerer fortsat strategisk vækst i multikanal re-marketing i Europa og standardiserer europæiske serviceydelser ved at koncentrere dem i et centralt distributionscenter.
Peter Dietrich, adm. direktør for BCA Tyskland, Østrig og medlem af bestyrelsen for BCA Schweiz i mange år, er udnævnt til europæisk salgsdirektør for BCA salg fra den 1. oktober 2012. Som en del af BCA’s europæiske ekspansionsstrategi vil Peter Dietrich og et team af eksperter påtage sig ansvaret for at tjene det europæiske hovedkvarter for bilproducenter, importører, leasingselskaber, biludlejningsfirmaer og banker.

Denne beslutning er et vigtigt skridt i BCA’s historie. Med mere end 1,4 millioner bortauktionerede enheder i 2011, er BCA Europas største B2B markedsplads for brugte køretøjer. Hvert år gennemfører BCA mere end 6500 brugtvognsauktioner på 42 steder over hele Europa, oplyses det.

Peter Dietrich spillede en stor rolle i etableringen af BCA-gruppen i Tyskland og hjalp med at gøre virksomheden til den førende “full-service re-marketing"-udbyder. Efter at være kommet ind på markedet i 1997 beskæftiger BCA nu et personale på 360 i Tyskland. De er ansvarlige for salg af mere end 130.000 køretøjer om året - med en salgsværdi på mere end 1,2 millioner euro.

- Det europæiske brugtvognsmarked bliver en stadig vigtigere faktor, især for bilproducenter, importører, leasingselskaber og banker. BCA Europa støtter i stigende grad større kunder i at udvikle individualiserede brugtbilsstrategier, samt i at implementere dem på internationalt niveau, siger Dietrich.

Paul Bradbury, adm. direktør for BCA Europa, tilføjer:

- Vi er glade for at have Peter Dietrich, en erfaren og succesrig leder inden for full-service re-marketing, til at hjælpe os med at udvide den vellykkede BCA-forretningsmodel på tværs af internationale landegrænser – et vigtigt element i vores langsigtede vækst- og ekspansionsstrategi. Et af hans mål vil være at etablere BCA som en bæredygtig og velkendt serviceudbyder i hele Europa.

Strategisk vækst

I de sidste 15 år har BCA løbende udvidet sit omfang af serviceydelser og salgskanaler. BCA tilbyder nu et komplet sortiment af re-marketing serviceydelser til kunder, herunder afhentning og levering, inspektion og vurdering, de-fleet og opbevaring, dokumenthåndtering, rengøring og reparation på salgsstedet og omfattende lagerstyring.

En omfattende vifte af kontotjenester er tilgængelige, herunder lagerstyring, rådgivning og vurdering, fuld online kontostyring og rapportering, kundeservice & kundeerhvervelse, salg på forretningsstedet og skræddersyede rapportudgivelser og fuld it-support.

BCA har nu kunderelationer og netværk i 13 europæiske lande, der bakkes op af omfattede resultater fra markedsanalyser. På denne måde har BCA en direkte indvirkning på bilproducenter, importører, leasing- og udlejningsfirmaer, og øver i stigende grad indflydelse på deres respektive, individuelle markedsføringsprocesser. BCA reagerer på denne internationale tendens med en bred vifte af serviceydelser baseret på de senere års erfaring og succes i Tyskland og Storbritannien.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064