23948sdkhjf

Brasilien er en hjørnesten for VW

Planlægger udvidelser for 25 milliarder i Sydamerika. Flere nyheder blev vist på den vigtige biludstilling i Sáo Paulo.
Den store internationale biludstilling i Sáo Paulo, Brasilien, åbnede forleden med flere VW-premierer og spændende udtalelser fra VW-topchefen Martin Winterkorn om udvidelser i det Sydamerika, hvor især Brasilien oplever boomende vækstrater og ligger som nummer to i salget hos VW.

Næste år har VW været aktive i Brasilien i 60 år. På otte fabrikker i Argentina og Brasilien beskæftiger VW 24.000 medarbejdere, der sidste år fremstilede 830.000 biler. I år sælges der 5,5 millioner biler i disse to største lande i Sydamerika totalt, og i 2018 er budgettet otte millioner enheder. VW er i færd med at planlægge udvidelser til en samlet investering på godt 25 milliarder kroner.

Nyhederne på Sáo Paulo showet var en speciel brasiliansk version Golf baseret på en lidt ældre model, men også den nyeste Golf VII, der muligvis også skal produceres i Brasilien. Hertil den store lille offroad-nyhed Taigun, der har samme platform, som den nye Up. Den blev lanceret af designchefen Walter de Silva.

VW har en overgang importeret modellen Fox fra Brasilien til Europa, men den blev et flop. Udstillingen i Sáo Paulo er åben frem til den 4. november. Udover de nævnte nyheder viser vi samtidig en del andre nyheder og facelift.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.25