23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Et virvar af uddannelsestilbud

I MANGE ÅR TRONEDE landets tekniske skoler på den vigtige uddannelse til landets faglærte mekanikere, pladesmede og lakerere. Også hvad angik efteruddannelse. Men dette billede er der vendt godt og grundigt op og ned på. Så godt som hver uge kan vi berette om nye uddannelsestilbud fra brancheforeninger og de store autogrossister. Efteruddannelse er en forudsætning for at klare god værkstedsdrift. Derfor har flere aktører i branchen set et behov for at øge udbuddet, og ikke mindst kvaliteten i tilbuddene. Det er således bemærkelsesværdigt, at værksteder vælger at sende ansatte på kurser, der ikke er tilskudsberettigede – og dermed dyrere at deltage på. Det må have sin årsag i kursernes kvalitet, alsidighed og nyhedsbaserede aktualitet.

HOS STORE FTZ BLEV de to nye kurser Diesel & Hybrid Tekniker samt Karrosseri & Skadecenter præsenteret på den netop afholdte og velbesøgte FTZ Fagmesse, som vi rapporterer fra i denne uge. Akademiet, som grossisten kalder sit flotte uddannelsessted, har vokseværk, som man kan læse. Og grossisten klæder samtidig sine medlemsværksteder pænt på til at deltage i festen hos forsikringsselskaberne hvad angår at få del i skadesreparationerne. En anden grossist, Auto-G tilbyder nu medlemmerne, i et samarbejde med LuK og Triscan, at blive autoriseret i at reparere dobbeltkobling-gearkasser. Jo, der er gang i uddannelsen hos de videnbegærlige autofolk. Skolerne, derimod, må kigge længere efter "kunderne" og oppe sig for at kunne følge med, hvis ikke indtægtskilderne og eksistensberettigelsen skal indskrænke sig til lærlinge og værkstedskontrol.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|