Nyt dansk dieselkoncept
Fire markante virksomheder indgår et strategisk samarbejde om nyt diesel koncept, DSC, Diesel Service Center i Danmark.
- Vi har i lang tid set, at markedet for reparation og service på dieselbiler er stærkt stigende, og har derfor ønsket at lave markedets bedste set-up for værkstederne, forklarer Niels K. Skak.
Konceptet består af uddannelse, hotline, tekniske data (DieselMAX), testning af dyser og pumper og support i den forbindelse samt markedsføring og naturligvis adgang til alle de reservedele og værktøjer, der skal bruges for at kunne udføre et tilfredsstillende arbejde.
Sortimentet hos au2parts er i den forbindelse blevet udvidet kraftigt med både nye dele og ombytningsdele inden for både Delphi, Bosch, Denso og Siemens til dieselbiler, oplyser indkøbschef Anders Hornbæk.
Uddannelsen er 100 procent obligatorisk og ender med en "DSC dieseltekniker" uddannelse. Uddannelsen til DSC-dieseltekniker forestås af Elektropartner med support fra Delphi UK. Den skal gennemføres, før et værksted kan blive DSC-værksted, og vise det med et synligt skilt på værkstedets facade. Uddannelsens niveau er højt og vedligeholdes med efteruddannelse, oplyser en pressemeddelelse.
Konceptet styres af au2parts, som i efteråret vil gennemføre en række informationsmøder over hele landet for derved at kunne give værkstederne et indblik i, hvad konceptet nærmere indeholder.
Tilfredshed
- Vi har i samarbejde med Delphis dieselteam i England udarbejdet en uddannelse, så vi er sikre på, at deltagerne får et rigtigt godt udbytte. Underviserne på kurserne bliver vores egne folk, som ligeledes har gennemgået specialundervisning hos Delphi Diesel i England og derfor er godt forberedte til både at undervise og give support på hotlinen efterfølgende, siger en optimistisk Frank Donslund fra Elektropartner, som glæder sig meget til at være med til at introducere DSC i hele Danmark.
Direktør Allan Nørregaard fra BG Service, Århus, er ligeledes meget tilfreds med samarbejdet i det nye firkløver.
- Vi får via dette samarbejde direkte kontakt til alle au2parts mange værkstedskunder, og med au2parts særdeles gode logistik kan vi hurtigt og billigt få dyser og pumper sendt ind til test på vores værksted i Århus. På den måde sikrer vi, at kunderne hurtigt kan få testet og få besked på om dyser og pumper er ok, udtaler han ifølge meddelelsen.
- Vi har de senere år investeret kraftigt i udstyr til test og renovering af dyser og pumper og er i dag godkendt til at renovere og teste udstyr fra alle ledende producenter (Bosch, Delphi, Denso samt Siemens) til moderne biler. Vi kan derfor give alle de nye DSC værksteder en sikker og hurtig opfølgning på de problemer, som de måtte komme ud for, tilføjer han.
Flere lande
Delphi England har udviklet et lignede koncept, som er introduceret i flere andre lande. Det er dette koncept med samme forkortelse - DSC (Delphi Service Center) - som nu er blevet tilpasset det danske marked og i september introduceres af au2parts som Diesel Service Center DSC.
- Vi er storleverandør af dieselsystemer til mange af de store og ledende bilproducenter. Det er derfor naturligt, at vi også stiller vores ekspertise til rådighed for eftermarkedet, og til dette har vi udviklet DSC-konceptet, som sikrer adgang til både tekniske data, testere samt naturligvis uddannelse. Vi er derfor glade for, at vores samarbejdspartner au2parts/CAC har valgt at introducere og tilpasse konceptet til det danske marked, så vi kan opnå det optimale resultat for alle værkstederne, fortæller Martin Morris fra Delphi Product and Service solutions.
Konceptet er netop blevet introduceret på et internt møde i au2parts organisationen. - Nu glæder vi os meget til at komme ud at fortælle om dette meget spændende tiltag, fastslår Niels K. Skak.