23948sdkhjf

MG Center knopskyder med Mini

Engelsk bilnostalgi er i højsædet hos nu også det nyåbnede Maskot Center, der kan levere dele til gamle og nye Mini’er.
Det mahognibeklædte lager bag kundebetjeningens dybe chesterfield lædersofaer i nordjyske Gistrup er blevet udvidet. Efter at have drevet MG Center med succes i tre år uden om den økonomiske krise er reservedelsfirmaet klar til at servicere et nyt bilmærke, Mini’en – såvel den klassiske som den nye Mini.

MG Center har pr. 1. marts ansat den i Mini-kredse kendte Heine Pedersen og udvidet lagerbeholdnigen til også at omfatte de mest solgte reservedele til den klassiske Mini, ligesom man er leveringsdygtig til dele til den nye Mini. Hvad der ikke er på lager til dagslevering hentes i løbet af få dage fra de bedste udenlandske leverandører.

Heine Pedersen er selv glødende Mini entusiast med 10 Minier i garagen. Han kommer fra en stilling hos Nordisk Morris Minor Lager, hvor han stod for salg af Mini reservedele.

Kunder fulgt til dørs

Den nye service overfor de mange danske Mini entusiaster er samlet i Mascot Center, der drives fra samme adresse som MG Center på Fjelshøjvej 5 i Gistrup, samt fra webadressen www.mascotcenter.dk, der er under etablering, og som fuldt udbygget vil muliggøre online bestilling af stort set alle reservedele til Mini.

Sideløbende med online-servicen lægger både MG Center og Mascot Center stor vægt på den personlige betjening. Ingen kunder lades i stikken, og har man kontaktet centrene, bliver henvendelserne fulgt til dørs.

- Vi har de bedste leverandører og specialister i baghånden online, så folk selv i butikken kan få svar på selv de mest drilske problemstillinger, siger Heine Pedersen.

Projekter med rabat

Et af de tiltag, MG Center har haft stor succes med, er et projektbonus program. Her kan man aftale et opbygningsprojekts omtrentlige størrelse fra starten, derefter trækker man reservedelene i det tempo man skal bruge dem, men med samme rabat på alle delene. Derudover yder MG Center rabatordninger til værksteder og grossister.

Alle disse ordninger kan ejere af klassiske og nye Minier nu drage fordel af gennem det nye Mascot Center.

- Vi lever af tilfredse kunder siger Christian Greve, der sammen med sin hustru Hanne overtog MG Center i 2008.

- Vi oplever gang på gang, at vore kunder ikke alene køber en bil, men også en drøm – en livsstil. Den ønsker vi at supportere lige fra kvalitetsdele til bilen og inspiration med tilbehør og nostalgi til garagen, gave-ideer med mere. Det kan vi gøre, fordi vi alle er glødende entusiaster og i den grad ramt af "engelsk syge", supplerer Hanne Greve.

Åbningen af det nye Mascot Center fejres med åbent hus den 16. april og en række åbningstilbud.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078