23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Toyota verdens mest værdifulde bilmærke

Toyota er kommet op på førstepladsen blandt de mest værdifulde bilmærker på kloden. Det oplyser bureauet BrandZ, som i sin seneste liste har de 100 mest værdifulde bilselskaber med.

Sidste år var Toyota nummer to. BrandZ oplyser, at Toyota i dag har en markedsværdi på cirka 128,3 milliarder kroner, udregnet efter den lave kurs på dollar, 5,25.

Redaktørerne i BrandZ bedømmer mærkets rolle som førende inden for blandt andet hybridbil-udvikling, samt den øvrige udvikling Toyota står for, samt selskabets fine økonomi i den samlede betragtning. Når det ikke blev til en førerposition sidste år, skyldes det uden tvivl de mange problemer, Toyota havde i USA med Prius og andre modeller med de mange tilbagekaldelser.

I den samlede rækkefølge, med alle andre store verdensomspændende brands også uden for bilindustrien, rangerer Toyota som nummer 27. Analysebureauet oplyser, at mere end to millioner bilister også har deltaget i udvikling af rapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|