23948sdkhjf

Magasinet Bilen kører videre

Det er lykkedes for folkene på og bag magasinet Bilen - det oprindelige Auto Bild og senere Bilen Online - at redde bilbladet, selv om udgiverselskabet De Luxe Magazines A/S i januar kastede håndklædet i ringen, anfører Motorjournalisternes Klub Danmark, MKD.

Det nye udgiverselskab hedder Bilen Publications ApS, som blev etableret for nylig med henblik på produktion af Bilen TV og udvikling af "client publishing"-produkter til blandt andet bilimportørerne.

Ifølge MKD er det ikke oplyst, hvem der finansielt står bag det nye selskab, men Thomas Troels-Smith er, som hidtil, direktør. Den redaktionelle stab består fortsat af chefredaktør Nikolaj Karlshøj, Nils Finderup, Alexander Borch Nielsen, Thomas Hjortshøj, Henrik Würgler og Christian Frost.

Bilen blev født i april sidste år, og viste sig på relativt kort tid at være et konkurrencedygtigt produkt. Februar-udgaven, nummer 11, skulle være udkommet den 4. februar, men blev i første omgang droppet, da firmaet stoppede. Men nu udgives bladet alligevel torsdag den 25. februar.

Den sidste torsdag i måneden bliver fremover magasinets faste udgivelsesdag. Løssalgsprisen er hævet til 50 kroner - det samme som Bil Magasinet.

De Luxe Magazines A/S (tidligere Forlaget De Luxe A/S), stod, foruden Bilen bag udgivelserne Bolig Eksklusiv, Golf Eksklusiv og tidligere også Auto Bild. Årsagen til lukningen er, nok ikke overraskende, en vanskelig økonomi. Forlaget De Luxe fik i juni 2009 nyere ejere, blandt andet et investeringsselskab kaldet CapReal. I 2008 fik De Luxe Magazines ifølge Media Watch et minus på 1,5 millioner kroner efter skat. Egenkapitalen var negativ med 2,7 millioner kroner.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.067