23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Godtroende værksted vinder forbrugerklagesag

Mange værkstedsindehavere er venlige og servicemindede. For nylig var det tæt på at koste CAD-værkstedet Skårup Autohandel Fyn ApS 20.000 kroner.

En kunde reklamerede et år og syv måneder efter købet af en Opel Zafira 2.2 16V over en knækket taktkæde. Da havde kunden kørt 22.000 kilometer i bilen. Værkstedet afviste, at det var en oprindelig fejl ved leveringen, men reparerede bilen, da kunden sagde, at han ville betale for udbedringen.

Da kunden afhenter bilen får han lov at betale via netbank - men indsætter aldrig pengene trods adskillige rykkere. Til sidst sender kunden selv sagen i Forbrugerklagenævnet, hvor der kommer syn og skøn, hvorefter nævnet vurderer, at "det ikke er godtgjort, at bilen var mangelfuld på leveringstidspunktet". Da køberen havde kørt så langt og længe, mener nævnet, at han ikke var berettiget til, at værkstedet skulle bære omkostningen ved reparationen.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094