23948sdkhjf

Logistikken forbedret på bare tre måneder

Da DanGlas flyttede i nye lokaler 1. oktober 2009, var et af målene at opnå en forbedret logistik. Flytningen har vist sig at give resultater hurtigere end forventet.
Basalt set er det de øgede omkostninger til kundeservice – herunder særlig leveringen i egne biler til alle kunder – der nødvendiggør effektiviseringer andre steder i organisationen.

- En af de ting vi har kastet os over, er både intern og ekstern logistik, siger Viggo Hansen, direktør i Danglas.

- Samtidig har vi kunne forbedre vores indkøb væsentligt, da vi nu i langt større grad har mulighed for at hjemtage hele containere og fulde trucks. Førhen var vi grundet pladsen på lageret nødsaget til at købe ind i langt mindre portioner for at kunne håndtere logistikken på det gamle lager.

Mange fordele

Rækken af fordele for DanGlas ved det nye lager er lang.

Et nyindrettet lager, hvor der tages højde for varernes gennemløbstid, betyder ligeledes et bedre flow – og særligt på de gængse varer. Eksempelvis bliver de varer der flytter sig hurtigst – de såkaldte ’fast movers’ ikke pakket ud af kasserne - de tages direkte fra kasserne og ud i leveringsbilen.

- Når vi plukker varer fra lageret benytter vi specielle pakkevogne, hvorpå vi samler varer fra lageret, forklarer Viggo Hansen. Når en medarbejder udskriver en pakkeseddel er den opbygget sådan at varerne kan tages i rækkefølge – dels for at optimere tiden til pakning, dels for at medarbejderne skal gå mindst mulige skridt.

- Vi gør det modsat mange i tiden! Vi både opbygger og udbygger varelageret med endnu flere for-, bag- og sideruder, fortæller Viggo Hansen.

- Vi også ruder til Mobilhome på programmet nu. Vi har oplevet en stigende efterspørgsel på disse ruder, hvorfor vi nu håber at kunne imødekomme endnu flere kunders ønsker på sortimentssiden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078