stor politisk kæphest, hvordan man skaber den bedste grobund for at talentudvikling på de danske arbejdspladser. Den mølle har en del af branchen netop været igennem med udarbejdelsen af erhvervsskolereformen, der træder i kraft til august. Håbet er naturligvis, at fremtiden byder på masser af stjerner på bilhimlen, men allerede nu banker de unge, nyuddannede på branchens dør.
AUTOBRANCHEN HAR EN BERETTIGELSE
, der kan tiltrække de unge mennesker. Et nyt kuld biløkonomer er vokset ud af deres skoleuniform med viden fra både ind- og udland. Her viser Mikkel Madsen, der inden uddannelsesstart drømte om at blive pædagog og faktisk slet ikke interesserede sig for biler, vejen. Han har været med til at skabe vækst i familiefirmaet Tørring Auto, og det understreger, at giver man det nye blod chancen, skal de nok gribe den.
har der den senest uge budt på overflod af dygtige branchebegavelser, der har vist sig på den store sene. Otte knalddygtige mekanikere kæmpede en tæt kamp i DM i Skills, hvor også autolakerere og lastvognsmekanikere viste sig frem. Ligesom Motor-magasinet i dette nummer besøger Tesla i Aarhus, hvor Emilie Løyche udlever sin drøm som sælger, og FTZ har forsøgt sig med en anderledes 10. klasse, der skal sluse eleverne fra folkeskolen ind i autobranchen.
DET ER LEDERNES ANSVAR
, at disse kommende stjerner nu bliver hjulpet ind på arbejdsmarkedet allerede fra praktiktiden og tilbudt et miljø, hvor de får de bedste muligheder for at udvikle sig til at kunne lede autobranchen med nye ideer. Uden visionære, unge mennesker er det svært at skabe en branche, der kan leve op til omverdens og fremtidens forventning. Heldigvis står der mange biltalenter og banker på døren, der alle ønsker at være med til at føre branchen an de næste mange år og det skal udnyttes.