I Danmark stiger salget af elbiler med uformindsket styrke. Det samme gør mediehistorier om dyre reparationer, hvor kunder beretter om værkstedsregninger, der nemt løber op på over kr. 50.000.
- Det vil alt andet lige betyde, at hvis den udvikling ikke ændres, vil en elbil på over 10 år være værdiløs, når den går i stykker, fordi reparationen vil ...
Når elbiler bliver 10 år gamle kan de være værdiløse, mener aktør
Manglende alternative dele og sammenbyggede komponenter gør reparation af elbiler dyre. Og det kan gøre dem værdiløse, når de når en vis alder, vurderer Henrik Byrnel fra garantiudbyderen Fragus.

Høje værkstedsregninger tilskynder forbrugerne at tegne en udvidet forsikring til deres elbil. Arkivfoto: Kim Lesanner
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement