23948sdkhjf

Højteknologiske biler kræver højteknologiske dæk

Koreanske Hankook er en af de mest innovative dækproducenter i verden. Deres premiumprodukter er udviklet til at sikre, at du får det maksimale ud af tidens højteknologiske biler.

Selvom bildæk måske ser relativt ens ud, er der kæmpestor forskel på bl.a. rullemodstand, støjniveau og stabilitet. Det ved man om nogen hos NDI Group A/S som Nordens førende leverandør af dæk og fælge. En virksomhed, der har fingeren på pulsen i en branche, der gennemgår en hastig udvikling i disse år. NDI Group A/S har i over 35 år haft et tæt samarbejde med den fremadstormende dækproducent, Hankook, der år efter år har vundet stadigt større markedsandele i Danmark og Norden.

“Hankook er et brand, der har været på en vild rejse og nu for alvor er trådt ind i premium- segmentet og er blevet anerkendt for deres høje kvalitet. Hankook har formået at skabe en meget stærk serie af sommer-, vinter- og helårsdæk, der er både støjsvage, stabile og har en god kilometerøkonomi – til yderst konkurrencedygtige priser, når du sammenligner med andre dæk i den højeste kvalitetsklasse.”

Hankook har formået at skabe en meget stærk serie af sommer-, vinter- og helårsdæk, der er både støjsvage, stabile og har en god kilometerøkonomi Ole Panitzsch, salgschef i NDI Group A/S

50 patenter i ét dæk

Et af flagskibsprodukterne fra Hankook er helårsdækket iON, der er blevet specialudviklet til elbiler. Elbiler stiller større krav til dæk og fælge end brændstofdrevne biler; dels fordi vægten er højere, dels fordi der er et voldsomt og øjeblikkeligt virkende drejningsmoment, der skal overføres til vejen.

“iON viser tydeligt, hvordan Hankook forsøger at udvikle teknologier, som ingen andre har. Det er et dæk, der er skabt med 50 patenter, hvilket er unikt,” siger Ole Panitzsch.

Målrettet elbiler

Noget af det særlige ved iON er, at dækket er forstærket og indeholder en slags svamp indvendigt, der både sikrer stabilitet og sænker støjen i kabinen. Det sidste er særligt interessant for elbiler, for her står dækkene for 40% af støjen inde i kabinen.

“Man skal ikke kun vælge dæk med penge pungen, især når det gælder elbiler. Elbiler er mere følsomme, og et forkert valg af dæk kan bl.a. gå ud over rækkevidden på batteriet. Jeg plejer at sige, at man skal forestille sig, at bilens dæk er fire håndflader – de skal overføre al den teknologi og kraft man har i bilen. Hvis håndfladerne ikke har ordentligt fat i vejen, kan bilen indeholde alverdens teknologi, men du når ikke at bremse i tide eller udnytte momentet ordentligt.”

Dedikerede dækspecialister

Med de mange faktorer i spil på dækmarkedet, er der god grund til at få hjælp af fagfolk til at vælge den rette løsning, der sikrer maksimal kundetilfredshed hos bilejeren – og her er NDI’s dedikerede eksperter altid klar til at hjælpe. Virksomheden markedsfører en lang række brands og har altid over en halv mio. dæk liggende på lager i Danmark.

Det betyder, at du to gange dagligt kan få leveret dæk. Det gælder også et meget bredt udvalg af  komplethjul, der er klar til direkte montering.

“Vi har udviklet vores egen fælgserie til elbiler fra vores eget fælgmærke Mega Wheels, hvor fælgen er tilpasset designet af bilen ned til mindste detalje, sågar centerkapslen. Serien er det perfekte match til Hankooks kvalitetsprodukter, siger Ole Panitzsch.

NDI GROUP A/S

NDI Group A/S er Nordens førende le- verandør af dæk og fælge og beskæfti- ger i alt knap 1.100 medarbejdere i seks forskellige lande. Den familieejede og uafhængige virksomhed har i over 50 år både produceret og markedsført et bredt udvalg af produkter – og har 16 lagre for- delt over hele Nordenfor hurtig levering.

Se mere på www.ndias.dk

Kilde: NDI GROUP A/S

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141