23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Elbilers varmepumper og køleanlæg stiller store krav: Olien kan blive dårlig på en time

Olien på et køleanlæg til elbiler kan blive dårlig inden for en time, hvis A/C-anlægget ikke fungerer optimalt, og medføre dyre reparationer. Nissens giver her en række råd, der indbefatter et simpelt skueglas.

Ligesom til fossilbiler er der forskel på olie til A/C-anlæg med forskellig viskositet og egenskaber. Så det gælder om at være varsom og holde tungen lige i munden som mekaniker, især ved servicering af elbiler med varmepumper.

Det er kølemidlet i A/C-systemet, der er afgørende for, hvilken olie man skal bruge. Det gamle system kølemiddel hedder 134A og de nye 1234YF og CO2.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.417