Elbiler har færre sliddele og går generelt mindre i stykker. Den fortælling har bilbranchen være gode til at formidle og hos forbrugerne er det nærmeste blevet en sandhed, at elbilernes færre dele i form af manglende kobling, tandrem, olie osv. betyder, at bilerne stort set ikke skal på værksted.
Ude på de danske bilværksteder er virkeligheden dog...
Trods færre sliddele: Elbiler giver masser af travlhed på værkstederne
Fortællingen om, at elbilerne vil give mindre arbejde på værkstederne, holder ikke stik. FDM melder ud, at elbiler skaber masser af arbejde hos værkstederne.
- Selv om elbiler har færre dele, så er der dele, der slides og går i stykker, og batterier der skal repareres, siger Sebastian Thompson, værkstedschef hos Ketner, Bosch Car Service i Aalborg. Foto: Kim Lesanner
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer