Det har skabt stor debat i hele bilbranchen, at De Danske Bilimportører i sidste uge meldte ud, at der kan være svindlet for op mod en milliard kroner på afgiften på brugt-importerede biler de seneste tre år.
Der er bred enighed hos alle brancheorganisationer om, at loven naturligvis skal overholdes, og at man som brugt-importrør skal betale den k...
Branchekrig: Hvem har snydt med afgiften? Og hvor meget?
Der må ikke snydes og svindles med registreringsafgiften på brugt-importerede biler. Så langt er der enighed i bilbranhcen. Men her hører enigheden også op. Beskyldninger om milliard-svindel med afgifter har affødt stor debat i branchen
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/95717659.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=640&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=640&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=660&accessToken=ea4eab26cf9f0763c59b633bf7b04737b19ce8b1b0942e28a36f391697f4f2af)
Det er især nyere brugte elbiler, der i løbet af de seneste tre år er blevet brugt-importeret til Danmark. På grund af de faldende priser på nye elbiler er der opstået en situation, hvor der i mange tilfælde skal betales en højere afgift af en brugt-importeret bil end det er tilfældet med en tilsvarende ny bil. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement