Nye tal: Eksport af skadede biler har taget overhånd
Det må være et wakeup call for både politikere og forsikringsbranchen, at mange skadede biler bliver solgt til udlandet, mener genbrugsbranchen.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/61920870.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=2592&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1728&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=202a3baea37526502d0e2bb7b77a0c62f5a8af43efb81e996fcce4ae7b881811)
Mange skadede biler når ikke at blive til gode, brugte reservedele, fordi der er flere penge i at eksportere dem, lyder kritikken fra genbrugsbranchen. Foto: Kim Lesanner
Udtjente og totalskadede biler ender i stor stil på vejene i udlandet i stedet for at blive repareret eller ophugget herhjemme til gode genbrugsdele. Alene sidste år blev godt 17.000 brugte biler eksporteret til udlandet, oplyser portalen for genbrugsdele, Autoparts24, på baggrund af en ny opgørelse fra Motorstyrelsen. Det finder både Au2parts24 og...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement