Rammer milepæl på rekordtid

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Mange bilforhandlere er i dag helt klar til GDPR. Der er nemlig indsamlet over 100.000 samtykker i løsningen Samtykke.Net fra Biltorvet A/S. Det tal vil dog vokse eksplosivt.

Siger GDPR dig noget? Det bør det, for lige præcist i dag den 25. maj strammes der op på reglerne for markedsføring og persondata, forkortet GDPR, General Data Protection Regulation.

Det betyder blandt andet, at man skal have en klar aftale med sine kunder om, at man må sende markedsføringsmateriale til dem og at man skal have styr på at indsamle og opbevare personfølsomme data. 

Især nye bødestørrelser på op mod fire procent af omsætningen eller 20 mio. euro kan skræmme.

Derfor har rigtigt mange benyttet sig af løsningen Samtykke.Net fra Biltorvet A/S, hvor man let og elegant kan indsamle og opbevare samtykker. Samtykkerne kan fx indsamles med en app, hvor kunden skriver under direkte på en mobil. Det benytter de hos Børge Hansen Automobiler i Skanderborg, hvor de har kørt med systemet i et års tid.

Vi er meget tilfredse
”Vi bruger det typisk i forbindelse med en prøvekørsel, hvor folk alligevel skal underskrive på mobilen. Det går fint. Vi er meget tilfredse,” siger Indehaver Flemming Jakobsen.

Og de er ikke den eneste bilbutik, hvor det kører godt med at få samtykker fra kunderne. Antallet af samtykker har nemlig rundet de 100.000 stk. for de lidt over 350 bilforretninger, der indtil videre har installeret løsningen.

I fremtiden forudsiger COO Peter Larsen fra Biltorvet, at antallet af de indsamlede samtykker vil eksplodere. En ny feature gør nemlig at Samtykke.Net kan opdatere allerede indsamlede samtykker fra gamle kunder.

”Vi er i gang med at koble mange nye forhandlere på Samtykke.Net. Derudover har vi lanceret en mulighed for at få opdateret de samtykker man allerede har i arkivet, så de kan dokumenteres og dermed svarer til de skærpede krav. Mange forhandlere har allerede benyttet sig af denne nye mulighed, og vi har fortsat stor efterspørgsel på det,” oplyser Peter Larsen.

Væsentligt bedre end forventet
En af dem er Brdr. Hosbond, hvor en mailudsendelse til en kundeliste gav over 2200 nye samtykker. Halvdelen af kunderne havde endda været inaktive i mere end fem år.

”I forhold til vores forventninger, så er det gået væsentligt bedre end vi havde troet. Vi havde ikke regnet med mere end et sted mellem 500 og 1000 samtykker fra kundedatabasen, så vi kan kun betegne kampagnen som en succes. Vi er meget tilfredse med resultatet,” siger Rasmus Søndergaard, Marketingskoordinator hos Brdr. Hosbond.

I forbindelse med udformning af kampagnen, blev der brugt lang tid på at finde de rigtige formuleringer til kunderne, fortæller Rasmus Søndergaard.

”Det var en kunst at fortælle, hvorfor det var nødvendigt med et nyt samtykke, uden at mailen blev for lang eller for teknisk. Og sidst, men ikke mindst, skulle det være så nemt som muligt at afgive sit samtykke,” fortæller Rasmus Søndergaard. Især på den sidste del kunne Biltorvets løsning hjælpe.

”Med et unikt link for hver enkelt kunde direkte til Samtykke.Net, så kunne det ikke gøres ret meget nemmere. Og resultatet af kampagnen ser da også ud til at bekræfte, både at kunderne har interesseret sig for budskabet, og at det har været tilpas enkelt at afgive samtykket,” slutter Rasmus Søndergaard.

 

FAKTABOKS
Samtykke.Net er en såkaldt cloud-løsning, dvs. alt gemmes sikkert i skyen. Fordelen er, at det dermed kan tilgås af mange forskellige IT-systemer.

Det kan være forretningens CRM-system, DMS eller hjemmeside. Via de vante brugergrænseflader eller via en app på mobilen eller en tablet registreres samtykke fra kunden direkte i Samtykke.Net. Man kan omgående se det på tværs af virksomhedens IT-løsninger.

Det gælder også i salgsstyringsværktøjet AutoDesktop, hvor man med det samme kan se på kundelisten, hvilke samtykker, der er givet.

Det er også muligt at indsamle samtykker direkte fra en webside, så en kunde kan underskrive online. Biltorvet er klar med en widget til dette. 

For at få opdateret ældre samtykker fra din kundeliste, så de svarer til de skærpede krav, kan du kontakte Biltorvet A/S for at høre mere.

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.123