MONOPOL i bilbranchen???

| Medlemsnyhed | Indrykket af Digitalservicebog

Digitaliseringen vælter ind over bilbranchen - Hvilke digitale løsninger blive en trussel eller en mulighed for bilbranchens medlemmer.

Et er sikkert, at blive digital er noget alle værksteder/forhandlere bliver nød til at forholde sig til - er man med i fremtiden eller er man på vej væk?

Et godt eksembel: På det Danske marked, er der lige nu 11 bilmærker der ikke længere har en papirservicebog - den er skifte ud med en online version som der ejes af bilproducenten. - og der kommer flere mærket til løbende, bla. Toyota der lige nu har det i 7 lande dog ikke i DK endnu.

  • Lavet for at gøre dokumentation online og sikker - og for at gøre op med gammel løsninger.

MEN er det MONOPOL når producenten vil eje kundens servicebog, og får hele bilindustrien til at lave service registreringer i producentens lukket databaser..

  • Hvad bruges disse data til.?
  • Hvem har adgang til disse data?
  • Hvordan forholder en producent sig til persondata?

Hvordan forholder dit værksted sig?

  1. Har du overblik over de 11 bilmærker der ikke længere har en papirservicebog? 
  2. Har du set på hvilke løsninger der kan blive en trussel eller en mulighed i bilbranchen og for din virksomhed. 
  3. Hvem mener du skal have ret til se bilens servicedata - kun producenten eller alle?

Trussel eller mulighed?

Når forandringens vinde blæser, så bygger nogle vindmøller, mens andre bygger læhegn - ser du digitalicering som en trussel eller en mulighed?

Med Digital-Servicebook.com - bilbranchens fælles digitale servicebog er der et alternativ.

  • Her er servicedata tilgængeligt for alle.
  • Her har kunden adgang til sin servicebog.
  • Alle biler i et system nemt og enkelt. - løsningen til fremtiden.

Digital-servicebook.comer anbefalet af Dansk Bilbrancheråd, og er en godkendt måde at få registreret sine serviceses på i forhold til fabriks garantier, så længe at du altid har en specificeret faktura som dokumentation for korrekt udført service. - det afgørende er ikke hvor service er registreret med hvordan service er udført.

IKKE KUN ET PROBLEM FOR DEN "FRIE BRANCHE"

Alle værksteder/forhandler har samme problem, selv om man er feks: BMW værksted (som er en af de mærkder der har deres egen lukket servicebog), så skal man jo forholde sig til hvordan man laver service på andre bilmærker.

Bliver bilbranchen ved med at give alle servicedata til producenten er det deres egen grav de er med til at grave. - Er dit værksted endnu ikke blevet digital så tilmeld dig HER


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Digitalservicebog

Vordingborgvej 79, 1.. sal
4700 Næstved
Danmark
Digitalservicebog

Send til en kollega

0.116