Dansk service-app som europæisk standard

| Medlemsnyhed | Indrykket af Digitalservicebog

Digitalservicebogs nye app til dokumentation af servicearbejde, er en godkendt måde at få registreret sine serviceses på i forhold til fabriks garantier.

Der er fart på hos danske Digitalservicebog.dk, der nu har lanceret en app til smartphones, som kan bruges til også at dokumentere servicearbejde som garanti med samling af fotos af arbejdet, fakturaer og tjekskemaer.

Appen skal nu udbredes i resten af Europa, fortæller direktør af Digitalservicebog.dk, Martin Jensen. Han har derfor også navngivet virksomhed med det mere internationalt klingende Digital-Servicebook.com.

- Vi har arbejdet det meste af året på lanceringen af vores helt nye app, Digital-Servicebook, der er den eneste gyldige elektroniske servicebog i verden til alle mærker – Det er store ord, men det er korrekt, og vi er meget stolte, siger en glad Martin Jensen.

Garanteret verdens eneste

Han understreger, at Digitalservicebog har været i dialog med bilproducenter og importører.

Bilproducenter forlanger – at forbrugeren kan dokumentere korrekt udført service. Selv om et værksted bruger en "mærke"-servicebog, så er det ikke dokumentation nok ved en garantisag. Servicebogen skal altid bakkes op af en faktura, og hos eksempelvis Hyundai også af et tjekskema.

- Det kan forbrugeren Ikke med nogen "mærke"-servicebog uanset om servicebogen er af papir eller online, derfor arbejder vi nu massivt på, at vores nye app bliver den nye standard for serviceregistrering og dokumentation i Europa, siger Martin Jensen.

Ingen garantisager afvist

Appen indeholder servicebog, fotos, faktura og tjekskema - nemt og enkelt, lover virksomheden. Serviceregistrering kan laves direkte på smartphonen, og via mobilkameraet tages fotos af både tjekskema og faktura - så kunden har al dokumentation samlet.

- Ingen bilproducenter kan afvise en garantisag, når dette er gjort. Dermed sparer værkstederne tid og yder god service til bilejerne ved at samle al dokumentation ét sted. Når værkstedet står inde for korrekt udført arbejde, så står vores specialister klar, hvis værkstedet, mod forventning, skulle opleve spørgsmål fra en bilproducent - de skal blot henvise dem til os. Til dato er ingen garantisager afvist, fortæller Martin Jensen.

Appen bliver løbende opdateret, ligesom den også virker på tablet, laptop og pc. Flere nye tiltag er i udviklingsfasen, Appen kan hentes både i App Store og Google Play.

FAKTA BOKS

Tidsbestilling online i app - Systemet fra Digital-Servicebook.com sender automatisk SMS-indkaldelser til kunder – og kunden kan bestille tid online. Systemet bruges af både frie- og mærkeværksteder og er anbefalet af, og samarbejder med, langt de fleste bilbrancheforeninger, grossister, kæder og IT systemer fra bilbranchen.

Bilmærker godkender app

Digitalservicebog er gyldig til alle biler, og Kia er et af de mærker, der officielt godkender dokumentation via Digitalservicebog.

Niels Andersen, garantichef hos bilimportøren Skandinavisk Motor Co. A/S, udtaler: ”En garantisag med en korrekt udfyldt faktura og et stempel i Digitalservicebog.dk vil ikke blive afvist.”


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Digitalservicebog

Vordingborgvej 79, 1.. sal
4700 Næstved
Danmark
Digitalservicebog

Send til en kollega

0.141