23948sdkhjf
Del siden
Annonce

60% af alle biler der importeres til Europa fra USA, har tidligere været skadet

Nu har Digitalservicebog adgang til data på mere end 263.000.000 biler fra USA.

Digitalservicebog tager endnu et stort skridt imod at "afskaffe snyd i bilbranchen" med lanceringen af komplet "Vehicle History reports" på biler fra USA - Mere end 60% af alle biler der importeres til Europa fra USA, har tidligere været skadet, oversvømmet, eller helt ødelagt.

  • Nu har Digitalservicebog adgang til data på mere end 263.000.000 biler fra USA.
  • Tjek om bilen har en US historik, og køb en komplet rapport.

Digitalservicebog, der udbyder online service historik i Danmark & Sverige har indgået samarbejde med en af USA´s største udbydere, der via data fra det amerikanske fælles motorregister, nu kan tilbyde komplet"Vehicle History reports" på over 263.000.000 biler fra USA.

Den sidste store "storm IRMA" der lige har ramt USA, forventer man at mere end 1.000.000 biler er berørt og bliver erklæret totalskadet, disse biler bliver ofte solgt til "reservedele" på det Europæiske marked, med mere end 60% af skadet biler fra USA bliver - omtryllet til "nye" biler, ved at firmaer opkøber disse biler, renser/opbygger bilerne og derved lavet en såkaldt "VIN rens" - så stelnummeret aldrig har været berørt af denne skade fra USA. - se mere på: https://digitalservicebog.dk/us-cars/ 

Samtidig med lanceringen af data fra US biler, udvikles Digitalservicebog også så det amerikanske marked kan bruge Digitalservicebog til service registrering, samtidig er udbredelse til Norge og Finland på vej. Der udvikles desuden på fuldt tryk systemer til Holland, Irland og Storbritannien. 

Digitalservicebog er verdens eneste transparante system, der sikre både forbrugeren og værkstederne online dokumentation.

ER ET STEMPEL I DIGITALSERVICEBOG GYLDIGT ?

JA - "Nissansagen" fra 2002 anlagt at FDM og forbrugerombudsmanden siger:

Retssagen fandt i sommeren 2002 endelig afslutning ved forlig. Nissan har i forliget bl.a. forpligtet sig til ikke længere at stille krav om, at service og reparationer, der ikke er omfattet af garantien, skal udføres på autoriseret værksted under anvendelse af originale reservedele.

Samtidig har Nissan accepteret, at en reparation under garantien kun kan afvises, hvis Nissan kan bevise, at fejlen skyldes, at forbrugeren har anvendt en fejlbehæftet reservedel eller ikke har vedligeholdt bilen efter anbefalingerne. Endelig har Nissan forpligtet sig til ikke at stille krav om, at rustinspektioner og reparation af skader, der er omfattet af garantien, skal foretages på forbrugernes regning.

Forliget gælder for Nissanbiler solgt fra 1. januar 2002. For biler solgt før denne dato har Nissan givet Forbrugerombudsmanden tilsagn om at fravige sine garantibestemmelser og ikke at kræve brug af autoriseret værksted og originale reservedele eller kræve betaling for anbefalet rustinspektion.

For alle andre bilfabrikater har forliget virkning for biler købt fra 1. januar 2003 eller senere.

Er du værksted/forhandler, tilmeld dit værksted HER 

Digital Servicebook
Vordingborgvej 79
4700 Næstved
Næstved Kommune
Danmark
CVR nummer: DK36726350
P nummer: 1020358382

Send til en kollega

0.047