23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Vitaminindsprøjtning til Toyota Hilux

Endelig har Toyota givet Hilux en motor, den fortjener - nu er der 2,8 liter med 204 hestekræfter og 500 Nm. Men er det nok til at holde konkurrenterne med V6-power fra døren. Læs med her.

Toyota har endelig gjort det, de skulle have gjort for længst – lagt en ordentlig kværn i Hilux. Modellen fås nu med en 2,8-liters dieselmotor med 204 hestekræfter og 500 Nm. Vi kører den faceliftede model for at finde ud af, om vitaminindsprøjtningen gør Hilux til kongen af klassen.

Toyota Hilux er kendt for mange ting, men hurtig er ikke en af dem. Sammenlignet med konkurrenterne har den altid haft markant mindre effekt, og det blev særligt tydeligt, da flere producenter proppede fem- og sekscylindrede med moment i overflod i deres modeller. Men mens resten af verden er ved at smide dieselmotoren ud med badevandet, er Toyota endelig kommet med på noderne.

Hilux har fået et mindre facelift, og i den forbindelse introducerer de endelig den 2,8-liters dieselmotor med 204 hestekræfter og 500 Nm. Endelig, fordi motoren har været tilgængelig på andre markeder siden introduktionen af den seneste generation 8. i 2016. Men Toyota gør ikke noget forhastet, og det er altså først nu, de vurderer, at det europæiske marked er klar til så meget awesomeness. Tak for det.

Hva så – har den mere power eller hva?
Jo altså, hvis du forventer en fuldfed bølge af moment, som Volkswagen Amarok V6 leverer, så bliver du skuffet. Hilux 2,8 er tydeligvis hurtigere end 2,4-udgaven med 150 hestekræfter og 400 Nm, som også fortsætter. Faktisk skæres 0 til 100 km/t ned fra 13,2 til 10,7 sekunder. Men den 6-trins automatgearkasse, som er eneste mulighed sammen med den store motor, går altid et par gear ned, når du træder speederen ned på motorvejen i stedet for at bruge det store moment. Til sammenligning bruger...

Læs mere på Biltorvet her.

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.048