23948sdkhjf
Del siden
Annonce

3 tricks til at tiltrække trafik online

Mangler du kunder i butikken? Her får du Auto IT's tre bedste tips til at tiltrække flere kunder via internettet.

1) Bilerne ud at leve 
For at fange kunder til sine biler online, kræver det jo for det første, at man får sine biler ud på nettet, hvilket kan ske på mange måder.

En god starter er at få hjemmesiden til at spille sammen med Facebook og en bilportal som fx biltorvet.dk, så bilannoncer vises alle tre steder samtidigt.

Derefter kan man skyde dem ud som annoncer både på Google og på Facebook, hvor man meget præcist kan målrette mod personer som netop leder efter den bil, man har til salg. Se punkt tre.

2) Optimér hjemmesiden
Dernæst skal hjemmesiden optimeres, så Google elsker den. Det kalder man for Search Engine Optimization, forkortet SEO og det gør, at hjemmesiden rent faktisk bliver vist i søgeresultaterne.

I grove træk er der kun to ting, som skal være på plads – det tekniske og indholdet.

Teknisk skal siden vises hurtigt for brugerne, og den skal være brugervenlig at se på, også på en mobil. Derudover er der lidt med, hvordan indholdet på siden er opbygget, hvor det er defineret, hvad der er overskrifter og hvad der er ren tekst – det bestemmes i det program, som man bruger til at bygge og sende indhold på hjemmesiden med, det såkaldte CMS, Content Managment System. Når alt spiller, vil det øge ens chancer markant for at komme højere op i søgeresultater på Google.

Hvad angår indholdet, er der også to ting, som kræver fokus. Det ene er selve teksten og det andet er de muligheder, som siden giver brugerne, altså alt udstyret, som fx bookingformularer til prøveture, servicebestilling og bilannoncevisninger.

Selve indholdet skal være relevant, så søgemaskinerne prioriterer at vise dit indhold til dem, der bruger søgemaskiner til at finde dig. Søger brugere på ”brugt bil” eller ”service af bil”, kræver det, at man har noget dedikeret indhold til hvert emne.

Det vil man typisk gøre ved at dedikere en hel side til emnet, altså en hel side, der kun handler om brugt bil eller service af bil, hvor man også sørger for at søgeordet optræder i teksten en del gange.

Indholdet skal dog også kunne mere. Når du har lokket folk til, er det vigtigt, at de får det, de leder efter – nemlig information. Det kan ske gennem videoer, blogs, guides, specifikationer, prislister, kampagner osv.

3) Fang kunderne når de vil fanges
Vil man vide, hvor mange der søger, og hvilke spørgsmål de har, kan man lave en søgeordsanalyse. Det findes der forskellige programmer, som kan, som fx Ahrefs.com eller Googles egen tjeneste, Google keyword planner.

Man kan også betale for at blive vist i søgeresultaterne, og prisen afhænger af, hvor mange andre der også køber ind på søgeordene, sammen med hvor relevant du er i forhold til søgeordet, din annonce og på den webside, du linker til i annoncen. Når man betaler, får man flere muligheder for at målrette mod fx geografiske områder, alder, køn, indkomst og meget andet.

De senere år er Facebook også vokset til at blive en god kanal til at tiltrække kunder. På Facebook er det muligt at målrette ganske præcist, fx til folk, der lige har født – de skal nok have tilbud på en familiebil og den slags. Det er også muligt at målrette mod publikum, som har besøgt din hjemmeside, eller ligner dem, der har besøgt din hjemmeside, såkaldte look-a-likes, eller folk, der har købt en bil hos dig. Kun fantasien sætter grænser.

Læs flere tips og tricks fra Auto IT her. 

Kontakt Auto IT her, hvis du vil optimere din egen hjemmeside eller har brug for markedets bedste digitale bilsalgsværktøjer. Vi klæder bilforhandlere og værksteder på 360 grader rundt, lige fra salgsprogram, til bilportal og hjemmeside, og klarer din Facebook og Google-annoncering. 

Auto IT
Skagensgade 1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Send til en kollega

0.095