23948sdkhjf
Del siden
Annonce

En pickup til hipsters

Mercedes har bygget en pickup efter alle kunstens regler. X-Klasse er pickuppen for den magelige og mærkebevidste håndværker.

Mercedes har drysset deres stjernestøv ud over en arbejdsbil fra Nissan, så du ikke længere behøver at være murersvend eller skovhugger for at køre pickup. Mercedes X-Klasse byder på masser af velopdragen komfort.

Der er to mega-trends i bilbranchen – alternative drivmidler, og crossovers og -SUV’er, der komplimenterer vores behov for at fremstå som individualister, der bestiger bjerge og krydser floder hver weekend. Gæt selv, hvilken af de to trends Mercedes nye X-Klasse hører under.

X-Klasse er Mercedes første egentlige pickup, og mærket fortæller selv, at en pickup har været overvejet de seneste 10 år, men det er altså først nu, regnedrengene har besluttet, at der er økonomi i at lancere en pickup.

Med til historien hører, at pickups er en speciel niche, der normalt kun er interessante for fagpersoner, som murere eller entreprenører eller måske bondemanden eller jægeren. Derfor har klassen indtil for få år siden levet et stille liv i Europa, domineret af de japanske modeller med Toyota Hilux i spidsen. Men i 2010 kom Volkswagen på banen med VW Amarok, der rykkede grænserne for, hvor raffineret en pickup kunne køre. Kombinationen af, at man nu kunne købe pickups med mere komfort end et vindblæst stillads, og en generel interesse for SUV’er, har gjort pickups mere populære i Europa – ja, nogle ville måske endda bruge udtrykket ’hippe’.

Mercedes-kvalitet
Der sker meget i pickup-klassen, og det er lige her Mercedes rammer ned med deres X-Klasse. Den skal dog ikke ud og kæmpe med Isuzu D-Max og Mitsubishi L200 om højeste lasteevne til prisen. Som vi forventer af enhver Mercedes, vil X-Klasse i stedet levere luksus og sikkerhed til sjakbajser, der ikke længere behøver at få hænderne beskidte. Men gør den så det?

Ja. X-Klasse er nemlig bygget på Nissans seneste udgave af Navara. Den er i forvejen klassens mest raffinerede pickup, som helt unikt stiller med en multilink-bagaksel i stedet for de traditionelle bladfjedre, der er lige så avancerede som en hestekærre. Grundlaget er altså i orden, og uden at have kørt X-Klassen mod konkurrenterne, så er det meget sandsynligt, at Mercedes har lykkes med at lave den mest ...

Læs og se resten af anmeldelsen på biltorvet.dk her. 

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.062