23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Biltorvet mobiliserer markant

Der er fuldt knald på den digitale udvikling hos bilforhandlerne. For at imødekomme efterspørgslen, har Biltorvet A/S oprustet med hele 18 nye medarbejdere det seneste år. En af de nystartede er den tidligere direktør for det nu lukkede Bilzonen.

På Biltorvets hovedkontor i Høje Taastrup er der efterhånden blevet trangt på parkeringspladsen. På bare to år har Biltorvet A/S næsten fordoblet antallet af stillinger, og indenfor det sidste år er der blevet ansat 18 nye medarbejdere. Heraf er 16 nyoprettede stillinger.

”Den store vækst skyldes ganske enkelt, at der er stor efterspørgsel på de produkter, vi laver. Bestyrelsens holdning er, at vi skal levere varen og vokse med opgaverne, så længe de økonomiske resultater og soliditeten også udvikler sig positivt. Så det gør vi,” forklarer direktør Claus Nyboe, og uddyber:

”Opbakningen til Biltorvet A/S er massiv og vi får løbende flere kunder. Samtidigt går digitaliseringen stærkt nu, og bilforhandlerne har indset vigtigheden af at være aktive på de digitale platforme, hvor kunderne i stigende grad skal findes. Vi ser også en stor vækst i brugen af de muligheder, som er i digitale kundestyringsværktøjer som AutoDesktop, og med det stiger brugerønskerne. Det er de vækstområder, vi imødekommer med en række nye, kompetente medarbejdere,” forklarer direktøren.

Alle flanker forstærkes

Oprustningen er sket indenfor stort set alle områder, både i support-, udviklings- og i kommunikationsafdelingen. Ansættelserne er for en stor dels vedkommende erfarne folk med et senior i titlen. Men firmaet afsøger også nye veje i rekrutteringen.

”Vi har ansat flere unge medarbejdere. Det er både deltidsmedarbejdere, som studerer IT ved siden af arbejdet, og nyuddannede. På den måde fanger vi de gode IT-folk, mens de er unge, så vi kan præge dem og de kan præge os. Unge, friske øjne ser ofte tingene på en lidt anderledes måde,” mener Claus Nyboe.

De store indsatsområder lige nu er forbedringer og features til CRM- og bilsalgsværktøjet AutoDesktop og den tilhørende app, bilsalgsportalen biltorvet.dk og udviklingen af websider for forhandlere. De to sidstnævnte har fået den tidligere direktør for Bilzonen Søren Eriksen-Aagreen i spidsen.

Sørens særlige kompetencer
”Vi ansatte Søren Eriksen-Aagreen, fordi han kommer med næsten ti års erfaring i udvikling og ledelse fra en virksomhed meget lig biltorvet.dk. Sørens erfaring og særlige kompetencer er det perfekte match for den retning biltorvet.dk skal køre i. Han kommer fx også med stor viden om at udvikle smarte, forbrugervenlige og moderne webløsninger, og den indsigt og erfaring vil vi udnytte både på biltorvet.dk, og når vi laver fremtidens webløsninger til bilforretninger,” siger Claus Nyboe.

Udover biltorvet.dk og websider til forhandlere er der i udviklingsafdelingen en del andre spændende produkter på vej. Blandt andet Samtykke.Net og Service Online.

Førstnævnte hjælper bilforhandlere – og andre brancher – med at få styr på sælgernes omgang med deres kunders data i CRM-systemer, som fx AutoDesktop. Er der ikke styr på håndtering af persondata, samtykket og det, man sender ud af markedsføring til kommende og nuværende kunder via mail og sms, kan man risikere store bøder. Samtykke.Net er en cloud-løsning, som kan holde styr på samtykker på tværs af IT-systemer. Det er til salg nu.

Service Online tilbyder kunderne, at de kan booke et service til bilen direkte i værkstedets kalender fra forhandlerens webside. Dette produkt er salgsklar for alle kunder, der bruger DMS-systemet Dracar+ og om kort tid også systemet AutoVision.

”Der er fuldt tryk på forretningen, og jeg kan ikke love, at vi på nogen måder nærmer os et ansættelsesstop, nok snarere tværtimod,” siger Claus Nyboe, der kommer med denne opfordring.

”Hvis du er en dygtig IT-udvikler, hører vi meget gerne fra dig.”

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.063