Hvad gør man, hvis man nu drømmer om de åbne vidder og Montanas bjerge, men bor i Hovedstadsområdet og kører mere på cykel end på traktor? Ja, så skal du i hvert fald nok ikke have dig en Ford F-150. Det er ellers en umanerligt populær truck i staterne – i 2020 blev der solgt over 100 F-150’ere i timen, hele døgnet, hver dag gennem hele året.
Buddets nye favorit – test af VW ID. Buzz Cargo
Men F-150 er ikke ligefrem lille. Mindste udgave er 5,3 meter lang, og mindste motor er en 2,7-liters turbo-V6’er med 329 hestekræfter. Den er heller ikke ligefrem økonomisk, og klimaskammen ville hagle ned over dig, før du kunne nå at bestille din to-go-kaffe med havremælk. Men nu åbner skyerne sig for en løsning på alle dine problemer – Ford kalder den F-150 Lightning – en kæmpe elbil.
Rivian R1T – en cowboys grønne drøm
Den er ikke mindre, og ligner faktisk alle andre F-150’ere. Det vil sige, at du får et stort lad og dobbeltkabine, men små designelementer afslører dog, at du kigger på versionen, der ikke slubrer benzin. Frontgrillen er helt lukket til fordel for aerodynamikken, og de to forlygter er bundet sammen på tværs af hele fronten i et LED-bånd, mens de voldsomme 22 tommer fælge har et distinkt aerodynamisk design.