23948sdkhjf

Fodboldspil giver flere kunder

| Medlemsnyhed | Indrykket af Auto IT

Præcis 30 år og én dag er der mellem far og søn Schulz, som driver Schulz Biler, en stor bilforhandler på Falster, der til marts fejrer 40 års jubilæum. Undervejs har de opdaget at intet kan give flere leads end biltorvet.dk.

Coronaens følgevirkninger med lange ventetider på fabriksnye biler og den nuværende inflation, der giver afventende kunder, er udfordringer, som har tvunget mange rendyrkede autoriserede forhandlere til at afsøge nye veje, og her er familievirksomheden Schulz Biler på Falster ingen undtagelse.

Der er præcis 30 år og én dag mellem far og søn, Ole og Andreas Schulz, som styrer familievirksomheden Schulz Biler, der her til marts kan fejre 40 års-jubilæum – og 30 år som forhandler af Nissan.

De sidste par år har de forsøgt sig med en større andel af brugte biler, også fremmede mærker uden for de fire nybilsmærker, Peugeot, Nissan, Mazda og Mitshubishi, som de er autoriserede forhandlere af. Derfor er de brugte biler nu en større del af kerneforretningen, hvor der hvert år køres 1000 nye og brugte biler ud af indkørslen på Herningvej 11, i Nykøbing Falster.

Intet giver mere end Biltorvet
”Vi har haft store problemer med leveringer, med lidt forskelle fra mærke til mærke. Nogle bilmærker kunne ikke engang levere en udstillingsbil – medmindre vi simpelthen selv købte den. Så det måtte vi jo gøre. Men vi har klaret os ved at skrue op for de brugte, noget vi startede med allerede sidste år. Det har vist sig at være en bedre forretning end vi regnede med,” siger Ole Schulz, indehaver af Schulz Biler.

Med til at lange de brugte biler over disken er biltorvet.dk, som bilhuset har brugt lige siden portalen blev relanceret i 2012. Faktisk var Schulz en af de allerførste testpiloter på portalen. Trods flere prøveperioder på andre bilportaler ender biltorvet.dk altid med at være den foretrukne.

”Vi har faktisk gang i en prøveperiode lige nu. Men det er ikke vores konklusionen, at det giver mere leaddannelse eller at der skabes mere kontakt end det vi plejer at få gennem biltorvet.dk. Så når prøveperioden er slut, siger vi nok tak,” mener medindehaver og søn, Andreas Schulz, der dog understreger at den lokale forankring er så solid, at omkring 80 procent af alt salg sker organisk, altså til lokalområdet og det til tidligere kunder og deres familier og venner.

Solid forankring gennem fodbold
”Det stammer endda helt tilbage fra ...

Læs hele artiklen her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Auto IT

Skagensgade 1
2630 Taastrup
Danmark
Auto IT

Send til en kollega

0.078