23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Prisvinder for andet år i træk: Digital-Servicebook.com

Der var både musik, dans og spænding i luften, da Auto Awards blev afholdt tirsdag d. 23/11 i Cirkusbygningen i København. Digital-Servicebook.com var nomineret i hele 2 kategorier, og løb midt på aftenen af sted med titlen som Årets Produkt.

Digital Servicebook er den eneste løsning på markedet, der samler bilens informationer ét sted og gik fra dette års Auto Awards med titlen som "Årets Produkt" for andet år i træk.

Alt-i-én løsning - servicebog i OE kvalitet..

Kim Koch og Jens Pedersen grundlagde Digital Servicebook i 2015, med det mål at gøre service smart i bilbranchen - til gavn for bilejeren, værkstederne, forhandlere og producenter.

”Vi gør serviceregistreringer nemt og enkelt.

Mens store dele af autobranchen slås om data, og ikke mindst retten til dem, har vi bygget løsningen, der samler data til gavn både for bilejeren og autobranchen på samme tid.” udtaler CEO, Kim Koch.

Alle serviceaktiviteter kan dokumenteres i platformen, uanset bilmærke, hvilket gør det nemt og enkelt for værkstederne at udfylde informationer om bilens service og tjekke bilens historik – desuden får bilejeren adgang til alle informationer med det samme, hvilket er helt unikt for de digitale servicebøger.

”Vi sætter en ære i at være de uvildige, og den frie aktør som samarbejdspartner til værksteder, bilfabrikanter, leasingselskaber og forsikringsselskaber osv.

Inden Digital Servicebook gik i luften havde vi sikret os at både it-løsningen og juraen bag spillede, hvilket gør at vi i dag bidrager til bilbranchen i hele Europa i kampen om at gøre bilejerne til ejer af deres egen data, sikre køretøjer og forbrugere mod kilometerfusk og ikke mindst være med til at sætte dagsordenen for nutidens serviceregistreringer uanset bilmærke og land.”

..siger Kim Koch og tilføjer med et smil på læben; 

”Vi er det uvildige filter som hverken bilbranchen eller forbrugerne kan undvære.”

 

Verdens største udbyder

Med adgang til data på mere end 60 millioner europæiske biler, gør det Digital Servicebook til verdens absolut største udbyder af køretøjsinformation.

For blot få år tilbage var det stort hvis man formåede at samle ét lands køretøjsinformation i én samlet database.

Digital Servicebook har de seneste par år taget skridtet videre, og har gjort sit indtog på flere udenlandske markeder, og dermed koblet flere landes køretøjer på.

”Vores datamængde vokser støt i takt med at flere og flere lande kobles op til platformen, og vi oplever stor efterspørgsel på en simpel løsning som denne fra flere lande i Europa.

Vores mål er at sætte standarden for, hvordan køretøjers data håndteres i Europa, og ikke mindst være foregangsmænd for at bilejere ejer deres egen data, fremfor værkstederne og bilproducenterne.”

Udtaler CEO Kim Koch

 

Historien bag

Hvad der startede som et ønske fra iværksætterne, Jens Pedersen og Kim Koch, om at gøre livet lettere for bilejere og værksteder, blev til en fuldendt brugeroplevelse tilbage i 2015, hvor Digital Servicebook gik i luften med app’en og databasen, der skulle sikre bilejere adgang til deres data og gøre serviceregistreringer nemt for værkstederne.

I dag er der adgang til mere end 60 millioner registrerede køretøjer, som vokser støt i takt med at platformen udvides til flere og flere lande, og et hastigt stigende antal forbrugere tilegner sig adgang til deres informationer gennem både Digital Servicebook, app’en og e-boks, som Digital Servicebook indgik et samarbejde med tilbage i 2020.

Stifterne Jens og Kim har begge mangeårig erfaring fra autobranchen, og derfra udsprang idéen om Digital Servicebook.

”Vi oplevede en stor efterspørgsel fra kollegaer i branchen på et værktøj, der kunne gøre serviceregistreringer nemt og enkelt, og som samtidig kunne sikre bilejerne adgang til deres egen data, særligt i forbindelse med garantisager, hvor det jo er bilejeren selv der har pligten for dokumentation overfor bilfabrikanterne i garantispørgsmål.

For værkstederne har vi skabt muligheden for hurtig serviceregistrering, og samtidig skabt den ultimative kunderejse for bilejerne, der giver dem mulighed for at tjekke op på egne reparationer, serviceeftersyn – og så endda også gennem e-boks. For at fuldende oplevelsen, har vi også gjort det muligt for bilejere at booke en serviceaftale hos værkstedet direkte gennem Digital-servicebook.com, hvilket skaber rammerne for tæt kontakt mellem forbruger og værksted uanset tid og sted.”  udtaler CEO Kim Koch

I dag ejes Digital Servicebook af stifterne Kim Koch og Jens Pedersen alene, efter at samarbejdet med tidligere medejer, Martin Jensen, ophørte, som følge af en organisationsændring i 2021.

Kim Koch har overtaget roret som administrerende Direktør/CEO, og med fokus på fremtid og vækst er der på kort tid foretaget flere ændringer i organisationen med tilgang af nøglepersoner og nogle få udskiftninger i salgs- og udviklingsteamet, således at Kim nu råder over et stærkt team der kan agere i den nye hverdag.

 

Kommet for at blive

Digitalisering er kommet for at blive – og der er ingen tvivl om, at det også gælder digitalisering af servicebøger og øvrige bildata, og dermed gælder det også Digital Servicebook.

Forbrugere og bilbranchen har nu et smart system, der sikrer en fælles service historik på tværs af kæder, mærker, it-systemer og lande.

Digital Servicebook er i dag en velrenommeret platform, med værksteder, der benytter systemet i Danmark, Sverige, Norge, England, Irland, Tyskland, og Digital Servicebook forventer snart at kunne løfte sløret for en stor international spiller på ”aftermarket” og diagnostikmarkedet, der har valgt at integrere Digital Servicebook i deres egen løsning til SME værksteder og service centre, i første omgang i Europa.

Med denne integration, vil det være muligt for op til 30.000 SME værksteder i Europa, at få informationer om servicehistorik, bilsyn, samt opdatere services og spareparts samt anden relevant information på bilen, således at bilejeren bibeholder sin garanti fra bilfabrikanterne.

Samarbejdet med internationale spillere på markedet, bidrager til at styrke konceptet bag Digital Servicebook.

”Og der er ingen tvivl om, at vi er ved at sætte vores fodspor i stort set alle de resterende lande i Europa. Både brancheorganisationer, grossister mv. kan dårlig få armene ned over produktet, så vi mærker i den grad efterspørgslen fra alle retninger” siger Kim Koch.

 

Masser af nyheder på tegnebrættet

Der er ingen tvivl om, at Digital Servicebook.com har vind i sejlene, og man vil i 2022 sætte kursen mod nye samarbejder med flere internationale salgssites, hvor teamet hos Digital Servicebook og platformen i sig selv, skal hjælpe både salgsportaler og ikke mindst forbrugerne med at verificere køretøjer med opdaterede digitale servicebøger og korrekt kilometerstand for at undgå kilometerfusk, som skal bidrage til at skabe tryghed i bilbranchen for både forbrugere, bilproducenter og værksteder.

”Vi hos Digital Servicebook tror på at gennemsigtighed og tryghed er vejen frem, både for forbrugernes side, men også for producenternes – også bilfabrikanterne kan drage masser af fordele ved at samarbejde med os, henset til at vi kan holde styr på deres biler i hele deres levetid, sikre at de bliver behandlet korrekt, og sidst men ikke mindst være garant for at forbrugerne kan vide sig sikre på garantibestemmelser og naturligvis give dem viden om præcis hvilket produkt de køber ved brugtvognsforretninger, set i forhold til kilometerspoling og stemplede servicebøger.

Dét er vi stolte af.”  slutter CEO Kim Koch af med at fortælle.

 

Skal du og dit værksted også være en del af succesen, sikre dine kunder adgang til sine data og udføre garantigodkendt serviceregistreringer på mindre end 1 minut pr. bil? Tilmeld dit værksted her

Digital Servicebook
Vordingborgvej 79
4700 Næstved
Næstved Kommune
Danmark
CVR nummer: DK36726350
P nummer: 1020358382

Send til en kollega

0.062