23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Suzuki Jimny Van har mistet bagsæderne, men beholder charmen

Suzuki Jimny er en af de mest charmerende små biler på markedet, men EU har gjort det svært for den lille benzinsluger. Nu har Suzuki fundet et smuthul - som varebil smutter den igennem.

Suzuki har fundet et smuthul for den charmerende, men forslugne Jimny i EU-reglerne. Som Van kan den nemlig fortsat sælges, uden at det trækker Suzukis grønne personbilsgennemsnit ned. Men kan du egentlig undvære de to bagsæder, og hvordan fungerer Jimny Van egentlig på langtur – det finder vi svaret på her.
Efter en uge i selskab med Suzukis nye Jimny Van, kan vi bekræfte, at den er det tætteste, du kommer et kompromis mellem en ATV og bil. Og hvis man ser på Jimny på den måde, så er den faktisk overraskende komfortabel. Den er også støjsvag, og det er faktisk muligt at køre på motorvej. Med to sæder og et nyt 863 liter stort bagagerum, kan du have én passager med og stadig have bedre plads til værktøj eller jagthunden, end du har på en ATV. Og uden at have testet det, så er mit bud, at Jimny Van kommer frem mindst 90 procent af de steder, hvor ATV’en kommer frem.

Ser man bort fra, at selv en kraftig ATV koster det halve af Jimny Van, så er bilen tydeligvis overlegen i nærmest alle discipliner. Og det er nok meget godt, for havde man sammenlignet Jimny Van med en bil, så ville den tabe de fleste discipliner. For jeg har sjældent kørt en bil, der er mere støjende – så skulle det da lige være min egen Land Rover Serie III med stoftag og den særligt larmende 200 TDI-motor. Jimny er så træls, at jeg på vej mod min ødegård i Sverige, en tur på 2,5 timer, må holde ind for at finde et par ørepropper.

Der er støj fra transmissionen, som i virkeligheden er meget charmerende, hvis du kan lide mekanik, men motorstøjen er direkte enerverende. Den 1,5-liters benzinmotor er ...

Læs mere på Biltorvet her.

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.047