23948sdkhjf

Endnu en kæmpe sejr for værkstederne og bilejerne!

| Medlemsnyhed | Indrykket af Digital-servicebook

”Der er ikke dokumenteret service på denne bil” – sådan lød svaret, da en bilejer henvendte sig hos en stor bilproducent og skulle benytte sig af garantien på bilen.

Grunden var, at værkstedet der havde registreret service på bilen, ikke havde benyttet bilproducentens portal. Det er simpelthen ikke godt nok – Digital-Servicebook gik ind i kampen. Al service var overholdt på bilen. Nu handlede det blot om, at bilproducenten ikke havde holdt sig til EU-lovgivningen. Dette var ikke vores første garantisag med en bilproducent. Læs om sagen her.

Ifølge EU-lovgivning så kan en bilproducent ikke afvise en bil blot ved, der er brugt andre portaler end bilproducentens ved servicedokumentation. Derfor var det en forholdsvis nem opgave for os at hjælpe bilejeren, og det værksted der havde udført services og benyttet Digital-Servicebook i processen.

Det er altid bilejeren, der skal være i stand til at dokumentere, der er blevet udført services på bilen. Derfor er det til stor frustration, at bilproducenter afviser sager, når man har dokumenteret services på sin bil på den bedste, nemmeste og mest tilgængelige måde. Vi tøvede derfor ikke med at gå juridisk ind i sagen. Det vigtigste for os er, at vores værksteder og deres kunder bliver behandlet korrekt, og bilejerne får den service, de har ret til.

Opgøret med bilproducenten var ikke helt nemt – men dette er vi vant til. Ifølge bilproducenten ville de ikke have noget med sagen at gøre så længe, services på bilen var blevet registreret andetsteds end deres egen portal. Uden services registreret i deres eget system – ingen garanti på bilen. Dette er helt forkert og en utrolig dårlig service.

Digital-Servicebook vil forhindre, at bilproducenterne prøver at overbevise de frie værksteder om, at deres portaler er det eneste sted at registrere services. Ved at bruge Digital-Servicebook kan du hurtigt registrere services på alle biler, og garantien følger selvfølgelig med.

Vi kan derfor se tilbage på denne sag med et smil. Bilproducenten måtte kaste håndklædet i ringen. Endnu en sejr til værkstederne og bilejerne – garantigodkendt servicedokumentation nemt og lettilgængeligt 24/7.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Digital-servicebook

Vordingborgvej 79, 1.. sal
4700 Næstved
Danmark
Digital-servicebook

Send til en kollega

0.062