23948sdkhjf

Et amerikansk ikon tager kvantespring

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Der er en ny sherif i byen - og med næsten 500 hestekræfter og centermotor er den nye Chevrolet Corvette ikke bange for europæisk finmekanik.

Den kører bedre end nogen anden Corvette. Sådan lyder beskeden fra General Motors øverste chef Mark Reuss om den helt nye Chevrolet Corvette Stingray C8. Den helt nye model adskiller sig nemlig markant fra sine forgængere på et meget centralt punkt. Motoren er flyttet fra næsen af bilen og om bag kabinen, så Corvette nu får centermotor.

Det er der nok et par amerikanerbils-entusiaster, som mugger over, for det med centermotor er typisk noget, man ser på eksotiske italienske sportsvogne, og ikke på muskelbiler fra USA. Sandheden er dog, at Corvette over de seneste generationer har udviklet sig fra at være netop en muskelbil til at være en habil sportsvogn, som kan følge med de bedste i Europa. Og beslutningen om at flytte motoren, burde altså gøre køreegenskaberne endnu bedre, så Porsche, Ferrari og co. bør nok gøre sig klar til en knivkamp mod den amerikanske bølle.

Centrum
Fordelen ved at rykke motoren ind i midten af bilen er en bedre vægtfordeling, som er central, når det går rigtig stærkt. Fordi man har lavet så essentiel en ændring, har man været nødt til at starte fra et blankt stykke papir. Corvette C8 er da også bygget anderledes end de fleste moderne sportsvogne. Fælles for både en Porsche og en Ferrari er ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.094