23948sdkhjf

Volkswagen Transporter får pligtopdatering - og sidder fast i sandet

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Volkswagen holder den populære Transporter frisk med ni nye sikkerhedssystemer og nye forlygter. Uambitiøst fra en af verdens største bilproducenter, men Transporter er stadig hamrende kompetent.

Det kan undre, at Volkswagen ikke har travlt med at udvikle sine modeller mere, end de har. For nyligt kørte vi den faceliftede Passat, som udover ny elektronik er nærmest identiske med modellen, den erstatter. Det samme gælder her for den nye Transporter 6.1. Volkswagens folk sammenligner selv faceliftet med en stor softwareopdatering til din Iphone.

Alt hvad du behøver – Volkswagen Passat Variant

Kort fortalt har modellen nu fået op til ni nye sikkerhedssystemer, så der nu er i alt 20, fronten er let ændret, og så kan du nu få kabinen med Volkswagens Digital Cockpit. Umiddelbart skulle man tro, at der skulle mere til for at møve sig forrest i feltet, men Transporter 6.1 er næsten irriterende velfungerende, og nu skal jeg forklare dig hvorfor.

Tag styringen
En af de vigtigste tekniske forandringer er en elektrisk-assisteret servostyring, som gør det muligt at have vognbaneassistent, så du ikke brager over i den anden vejbane, hvis du har fået for lidt – eller for meget kaffe. Det elektriske styretøj giver samtidig mulighed for Park Assist, som gør bilen i stand til at parkere selv. Endnu en tilføjelse er Trailer Assist, hvor du slipper for at skulle huske på, at dreje rattet den modsatte vej af, hvad du forventer. I stedet kan du bruge sidespejlenes joystick til at bakke traileren ind – slut med pinlige optrin på genbrugsstationen.

Ford fortsætter Transit-succesen

Posen med sikkerhedssystemer er dyb og tæller blandt andet Rear Traffic Alert, som om nødvendigt kan bremse bilen, hvis du er ved at bakke ud i en bil eller cyklist. Cross Wind Assist, som stabiliserer bilen ved stærk sidevind, er endnu en tilføjelse, mens adaptiv fartpilot giver øget komfort på længere ture.

Smart og så alligevel ikke
Kabinen har fået et let løft, men ligner grundlæggende sig selv. Skærmen i midterkonsollen er vokset, så den nu kan blive op til 9,2 tommer og tilbyder blandt andet en velfungerende stemmestyring, så du bare kan sige Hey Volkswagen og så indtale en adresse eller kommandere en ny radiokanal, når du er blevet træt af Nova FM. Digital Cockpit og et nyt rat fuldender transformationen fra den forrige generation.

Tre gange så stor risiko - varebilschauffører glemmer den ekstra bremselængde

Typisk Volkswagen er kabinen ...

Læs her, hvor typisk den er og se om Transporter er god at tage med på stranden.

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.206