23948sdkhjf

Opel Astra rammer nyt lavpunkt - gassen er helt nede

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Ny Opel Astra introducerer en perlerække af trecylindrede motorer, der har så lave CO2-værdier, at Greenpeace ville klappe i lufferne. Astra får nu også digitalt display.

Vi er i Frankfurt i Taunusskovene, kun en halv time fra byens berømte højhuse, men her i bjergområdet er der masser af bjergsving. Den slags sving, som man sender køreglade biler ud på. Men vi sidder i en Opel Astra.

Den er jo kendt for at have samme personlighed som min kommode hjemme i entreen – den kan holde sokkerne uden at gøre opmærksom på sig selv, og sådan er Astra som bil. Den kan køre uden at gøre for meget opmærksom på teknikken. Astra glimrer i den hårde Golfklasse ved at være så almindelig, som muligt, så billigt som muligt. Sidste generation gjorde dette så godt, at den vandt Årets Bil.

Golfklassens geisha – Mazda 3

Det var tilbage i 2016. Nyeste aftapning, vil de harskeste kritikere mene, ligner den gamle ret meget – det ligner stadig, at den er designet efter en klat sæbeskum, der er landet på gulvet. Den nye har så fået forfinet den vindglatte dråbeform, hvilket skyldes, at vindtunnellen har fået både første og sidste ord, og det er ikke noget tyskerne overhovedet skammer sig over. Tværtimod så praler de faktisk med det. Med rette.

Formel 1-bund
Cw-værdien er den laveste nogensinde, med sine 0,26, hvor selv svingarmene under vognen, som en anden Formel 1-bil er blevet mere strømlinet, og fronten har fået et luftindtag, der kan lukke sig, så det ikke forstyrrer luftstrømmen, når vognen ikke behøver køling. Alt sammen i en jagt på så lav CO2-værdi som muligt. Full-face-shutteren, som de kalder kølerklappen, giver to gram CO2 mindre per kilometer.

Når SUV’en ikke er svaret på alt – Opel Insignia Country Tourer

Men tilbage til bjergvejene, hvor vi har adgang til en række forskellige modeller.

Vi åbner ballet ved at fyre op for en Astra diesel på 1,5 liter og 122 hk parret med en spritny ni-trins automatgearkasse. Det bliver ikke vildere i dag. For Astra har pavestolt valgt at lancere det nær usynlige facelift med en perlerække af små trecylindrede undskyldninger af sparemotorer.

Der trænger forholdsvis meget dieselhakkelyd ind og rystelser igennem til rattet, men den nitrins gearkasse gør det aldeles fremragende. Den er ... læs videre på biltorvet.dk


Kommentarer

john nielsen
ja og så er det den bil der er de mindste omkostninger på
og skøn bil at kører i

Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.116