23948sdkhjf

Additiv-specialist får ny direktør

Liqui Moly skifter ud og vil være mere international.

OLIEEKSPORT Den tyske producent af olie- og smøremidler Liqui Moly sætter en gammelkending i spidsen i rollen som eksportdirektør. Det står klart efter en mindre intern rokade, hvor den adm. direktør Ernst forlader selvsamme post. 

Det bliver i stedet 50-årige Salvatore Coniglio, som har arbejdet hos Liqui Moly siden 2001 og senest som viceeksportchef i mere end 10 år, der fremover skal stå i spidsen for virksomheden afsætning af produkter uden for hjemmemarkedet i Tyskland. Selv fortæller han om den opgave, der venter ham:

- På det tyske hjemmemarked står Liqui Moly efterhånden så stærkt, at der kun kan vækstes yderligere i små skridt. Det betyder, at eksportforretningen får endnu større betydning, og den står i dag allerede for langt over halvdelen af omsætningen. Vi vil overføre den tyske succesmodel til andre lande, fortæller Salvatore Coniglio.

Her vil Liqui Moly vokse

Med indgangen til 2018 blev Liqui Moly overtaget af Würth, hvilket dog ifølge koncernen ikke får øvrige konsekvenser. Men med den nye eksportdirektør opstiller Liqui Moly klare mål for, hvor man vil sætte ekstra ind uden for Tyskland. Salvatore Coniglio uddyber:

- Rusland er traditionelt vores vigtigste eksportmarked. Vi står allerede rigtig stærkt der. Vores fokus for fortsat vækst ligger naturligvis på de lande, der har det største omsætningspotentiale. Globalt set er det USA, Kina og Indien, der giver os gode muligheder. I Europa vil vi vokse markant i Italien, Storbritannien og Spanien, udtaler han og fortsætter:

- Men vi går også ind i små lande, som nogle konkurrenter overser. F.eks. Seychellerne eller Ny Kaledonien. På produktsiden ønsker vi at udvide sortimentet i de enkelte lande markant. Og ud over vores vigtigste ben automotive ønsker vi også at erobre områderne motorcykler, erhvervsbiler og søfart.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079