Nyt NOx-udstyr kan koste to millioner kroner pr. sæt
Hvis biler i EU fremover skal kontrolleres for udledning af NOx og methan, som EU foreslår, bliver det en tung investering for dem, der skal betale testudstyret.
2
Billeder
Sådan kan dele af udstyret til Real Driving Emission også se ud, men de mere udbredte, som eksempelvis det, Teknologisk Institut ligger inde med, fylder samlet set langt mere.
TESTKRAV Hvis testudstyr i nær fremtid skal kunne måle nye bilers udledning af NOx og methan, som EU foreslår, skal der hives rigtig mange millioner op af hatten. Hvert enkelt testanlæg koster nemlig i omegnen af to millioner kroner, hvis det skal kunne teste ”on the road” og altså i forhold til det, EU kalder ”Real Driving Emissions”, på dansk: vi...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer