23948sdkhjf

Mekonomen: Forhandlinger om ændret dansk struktur

Flere daglige leveringer af dele til de danske autoværksteder i spil. Tre danske lagre fortsætter også efter 2015.
Motor-magasinet kunne tirsdag oplyse, at den svenskejede autogrossist Mekonomen indfører ny strategi i Danmark og lukker af samtlige 28 butikker i Danmark. Heraf blev de 25 butikker lukket allerede i fredags den 19. december, mens butikkerne i Viborg, Odense og Brøndby lukkes i løbet af 2015, oplystes det.

Siden har der med kort varsel været holdt tre informationsmøder om forandringerne for de 350 privatejede autoværksteder i Danmark i kæderne Mekonomen Autoteknik og MekoPartner i Odense tirsdag, i København onsdag og i Viborg i torsdags den 18. december.

I løbet af de tre møder udviklede informationerne fra Mekonomen sig om den fremtidige levering i Danmark, og Pehr Oscarson, CEO for Meca Scandinavia AB, som Mekonomen i Danmark hører under, oplyste søndag til Motor-magasinet, at selskabet i weekenden har forhandlet om et par oplæg, som skal sikre de danske værksteder flere daglige supplerende leveringer.

- Vi håber på en snarlig løsning – helst inden jul. Det handler om leveringstid og antallet af daglige leverancer. Desuden fortsætter de tre lagre i Viborg, Odense og Brøndby - også efter 2015. Det er vigtigt, at vi sikrer leveringen fra Sverige senest 15. januar og straks-leveringerne inden den 5. januar, sagde Pehr Oscarson søndag til Motor-magasinet.

- Mit indtryk var, at der var mange positive tilbagemeldinger fra værkstederne på de to sidste informationsmøder, tilføjede han.

Klapper hesten

En af de værkstedsindehavere, som deltog på mødet i Viborg torsdag, var Peter Svenstrup fra Midtbyens Auto i Nykøbing Mors. Han sidder med i Autoteknik-kædens repræsentantskab.

- Budskaberne fra Mekonomen var ikke klare nok i begyndelsen, og et kardinalpunkt er jo antallet af leveringer om dagen. Vi blev præsenteret for tre leveringer om dagen, og det er jo en væsentlig ændring i forhold til bebudet én gang per dag. Så min vurdering er, at de red stormen af, og mange klapper nok lige hesten, selv om andre, som ikke dukkede op, allerede han lavet aftaler med andre grossister, og det er ærgerligt, sagde Peter Svenstrup fredag til Motor-magasinet.

- Håkan Lundstedt, koncernchef i Mekonomen Group, deltog på mødet, og han var klar i mælet, men der er nogle forhandlinger i gang, som jeg ikke kan udtale mig om. Selv fortsætter jeg nok i Autoteknik kæden – der er mere at vinde ved at blive. Nu er vi blevet holdt hen et par år, så kan vi også vente et par måneder, og det tror jeg også er den overvejende holdning blandt mine kolleger i regionen, tilføjede Peter Svenstrup.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078