23948sdkhjf

Lakkæde sænker kontingentet med 40 procent

Med året 2011 godt og vel afsluttet har bestyrelsen i den frivillige kæde Lakkæden Danmark valgt at sænke medlemskontingentet for 2012 med 40 procent.

- Vi er nu ved at have en samhandelshistorik med vores samarbejdspartnere, som tydeligere afspejler sig i kædens økonomi, og som vi fremadrettet kan kalkulere med. På grund af denne udvikling, og ikke mindst en forventning om at det fortsætter, har vi i bestyrelsen besluttet at nedsætte medlemskontingentet for 2012 med 40 procent til fremover 3000 kroner, udtaler bestyrelsesformand Torben Rasmussen og fortsætter:

- Det er og har altid været grundtanken bag Lakkæden Danmark, at de fordele, der opnås løbende, skal gives til kædens medlemmer i det omfang og på det tidspunkt, hvor det kan lade sig gøre på en forsvarlig måde. Der er ikke tale om udlodning af udbytte, idet vi jo i fællesskab beslutter eventuel udlodning på vores generalforsamling, hvor kædens økonomi fremlægges gennemsigtigt og troværdigt for medlemmerne.

Han tilføjer, at lakbranchen i disse “nye tider" er fuld af udfordringer og ikke mindst forandringer.

- Det kan man vælge at tackle på flere måder. Det gamle ordsprog om, “at i stormvejr kan man enten vælge at bygge læhegn eller vindmøller" har måske aldrig haft en større relevans. I bestyrelsen har vi valgt at bygge vindmøller og udfordre forandringerne, fordi vi tror på, at vi sammen i kæden som dygtige håndværkere og forretningsfolk kan effektivisere vores forretningsgange og fremadrettet spille en aktiv rolle på markedet, siger formanden.

Lakkæden Danmark har for tiden et skarpt øje på de nye aftaletyper, der øjensynligt finder indpas i branchen. Hvis disse aftaler strider mod lovgivningen eller forringer kædemedlemmernes forretning, vil kæden tage de skridt, som er nødvendige for at sikre medlemmernes eksistensgrundlag. Ligeledes vil kæden være meget opmærksom på, hvorvidt det i modsat fald kunne indebære nye muligheder for kæden.

- 2011 er på mange fronter et udfordrende år for dansk erhvervsliv, og ikke mindst den automotive branche er meget presset og udsat. Derfor handler det endnu mere om, at alle parter søger fælles front og via tættere samarbejde og bedre arbejdsprocesser henter de gevinster, som er nødvendige for, at vi, selv i modgangstider, kan skabe bæredygtige forretninger. I Lakkæden Danmark er en af vores fornemmeste opgaver at sikre, at medlemmerne individuelt og sammen som kæde kan bidrage til dette og tilbyde os selv som den bedste partner indenfor lakering, slutter bestyrelsesformand Torben Rasmussen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082