23948sdkhjf

Nu kan kunderne godt vente, lidt

Fyns Kardan og Bremsecenter mærker, naturligt nok, krisen på godt og ondt.
Når en vognmand lader sin vognpark stå helt eller delvist stille, fordi der ikke er noget at køre med, er der heller ingen biler, der skal vedligeholdes, men kommer ordrerne så, kan der pludselig være en hel del vogne, som skal have et eftersyn og rettet op på den træthed, der rammer biler, der står stille for længe.

Det er sådan de oplever det på Fyns Kardan og Bremsecenter i Odense for tiden. Heldigvis er de 14 mand på værkstedet fleksible og er villige til at rykke rundt på arbejdstider og på opgaver, hvis situationen lægger op til det.

- Det er vi og vores kunder glade for, siger salgschef Per Halberg Koch.

- Det er også derfor vi kan reklamere med ægte døgnservice.

Direktør Ralf Stolzenbach mener at have observeret at kunderne har større tålmodighed.

- De kunne ikke tage sig tiden til at vente, så hellere bare fået noget nyt på vognen, siger han.

- Nu kan de godt vente.

- Det er rigtig nok, bare de ikke skal vente for længe, vurderer Per Halberg Koch.

Nye vaner hos kunderne

Det behøver de så heller ikke.

Selvom der er en øget aktivitet hos Fyns Kardan og Bremsecenter og man har sikret sig spændende aftaler for 2010 bevirker fleksibiliteten at man kan holde (især) hjulene kørende hos vognmændene.

- Vi har på det område (tromlebremser) et pænt stort lager. Det er sådan at 80 procent af tromlebremser til lastvogne fordeler sig på ganske få numre og dem har vi liggende, klar til montering, fortæller Ole Halberg Kock.

Før krisen satte ind var tendensen at nyt nok var bedre og hurtigere en renovering, men det er vurderingen hos Fyns Kardan og Bremsecenter at den tendens er vendt.

- Når et værksted indleverer et fuldt sæt lastvognshjul og vi få timer senere kan sende dem retur klar til montering igen, så bliver folk glade, siger Ole Kock.

- Jeg mener i øvrigt, at vi er gode til at gøre folk glade.

- Vi har også gode forbindelse til vores egne leverandører. Hvis der er en lastvognsdel, som ikke findes i Danmark, kan vi, hvis den bestilles inden klokken 15, have den i butikken den næste dag, siger han.

Og så fortæller Ole Kock om en smart løsning, som de har fundet på hos Fyns Kardan.

- Varevogne, som kører med meget let vægt i bagagerummet eller hvor det ikke fyldes op, oplever ofte overbremsning på baghjulene, fortæller han.

Og så fortæller Per Koch om en smart løsning, som de har udviklet på Fyns Kardan & Bremsecenter.

- Varevogne, som kører med meget lidt vægt i varerummet eller slet ingen, oplever ofte overbremsning på baghjulene, fortæller han.

- Dette løses ved, at vi kan levere bremsebelægning med en anden friktion, således overbremsning undgås, siger Per Koch.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079