Fakta om udbudet
Udbyder
Norddjurs Kommune
Vindere
Kontrakt i forbindelse med levering af biler til Norddjurs Kommune og servicering heraf
(05.12.2015)
Bilhuset Haldrup A/S
Aarhusvej 108
8940 Randers SV
Leasingkontrakt (operationel leasing)
(05.12.2015)
Bilhuset Haldrup A/S
Århusvej 108
8940 Randers SV
Opdateringer
I stedet for: I.1) Norddjurs Kommune Torvet 3 Att: Tove Zacher Sørensen 8500 Grenaa DANMARK Telefon: +45 89593302 Mailadresse: tbzs@norddjurs.dk I.1) Norddjurs Kommune Torvet 3 Att: Jacob Dietrich Petersen 8500 Grenaa DANMARK Telefon: +45 89592107 Mailadresse: jdp@norddjurs.dk
Navn, adresser og kontaktpunkt(er):
Navn, adresser og kontaktpunkt(er):
Offentligt EU-udbud af køb/leasing og servicering af biler til Norddjurs Kommune
Norddjurs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Norddjurs Kommune
Torvet 3
Att: Tove Zacher Sørensen
8500 Grenaa
DANMARK
Telefon: +45 89593302
Mailadresse: tbzs@norddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.norddjurs.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud
Yderligere oplysninger fås her: Norddjurs Kommune
Torvet 3
Att: Jacob Dietrich Petersen
8500 Grenaa
DANMARK
Telefon: +45 89592107
Mailadresse: jdp@norddjurs.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Norddjurs Kommune
Torvet 3
Att: Jacob Dietrich Petersen
8500 Grenaa
DANMARK
Telefon: +45 89592107
Mailadresse: jdp@norddjurs.dk
Del II: Kontraktens genstand
En kombination
NUTS-kode DK042
— Delaftale 1: Indkøb af personbiler på hvide/gule plader (diesel/benzin)
— Delaftale 2: Leasing af elbiler
— Delaftale 3: Indkøb af 4 x 4 (diesel/benzin).
Delaftale 1 vedrører indkøb af 32 stk. personbiler (hatchback/sedan) (diesel/benzin), hvoraf minimum 9 stk. skal være på hvide plader. Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km. Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelesaftale.
Delaftalen indeholder option på køb af yderligere 10 biler, samt option på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen med 2 x 12 måneder.
Delaftale 2 vedrører operationel leasing af 14 stk. personbiler (hatchback eller sedan) (eldrevet) på hvide plader i 24 måneder. Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km.
Delaftalen indeholder option på leasing af yderligere 14 biler, samt option på forlængelse af den operationelle leasingaftale med 12 måneder.
Delaftale 3 vedrører køb af 4 stk. personbiler (benzin/diesel) 4 x 4. Det årlige kørselsbehov er ca. 35 000 km. Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelsesaftale.
Delaftalen indeholder option på køb af yderligere 3 biler, samt option på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen med 2 x 12 måneder.
Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler.
Tilbudsgiver kan endvidere ved tilbud på den enkelte delaftale tilbyde flere forskellige biler (forskellige tilbudsvarianter).
34110000, 34113000, 50112200
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Delaftale 1:
— option på køb af yderligere 10 biler
— option på 2 x 12 måneders forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftale.
Delaftale 2:
— option på operationel leasing af yderligere 14 biler
— option på 12 måneders forlængelse af leasingaftalen.
Delaftale 3:
— option på køb af yderligere 3 biler
— option på 2 x 12 måneders forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftale.
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Offentligt EU-udbud af køb og servicering af personbiler på hvide/gule plader (benzin/diesel)Der årlige kørselsbehov pr. bil er på ca. 35 000 km.
Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelsesaftale.
Norddjurs Kommune forbeholder sig i forbindelse med bilernes indregistrering og fakturering retten til at dette sker til kommunens leasingpartner.
Bilerne skal være leveret senest den 31.12.2015.
34110000, 50112200
Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km.
Bilerne skal være leveret senest den 31.12.2015.
34110000, 50112200
Option på operationel leasing af yderligere 14 biler.
Option på forlængelse af aftalen i 12 måneder.
Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km.
Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelsesaftale.
Norddjurs Kommune forbeholder sig i forbindelse med bilernes indregistrering og fakturering retten til at dette sker til kommunens leasingpartner.
Bilerne skal være leveret senest den 31.12.2015.
34110000, 34113000, 50112200
Option på køb af yderligere 3 stk. biler.
Service- og vedligeholdelsesaftale på 48 måneder med option på forlængelse i 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Udfyldt, dateret og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilke omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) og om opfyldelse af udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 samt artikel 45, stk. 2, litra a)-c) og e)-f). Fortrykt formular er vedlagt udbudsmaterialet som bilag 1, der kan findes på http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud
— Erklæring udstedt af virksomhedens administrerende direktør, finansdirektør, økonomidirektør el. lignende kompetent og tegningsberettiget person, hvorved det oplyses om og i givet fald i hvilken udstrækning, der er sket væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske forhold siden det seneste (offentliggjorte) regnskab.
Nøgletallene angives i bilag 2 til udbudsmaterialet, der findes på http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud. Har en virksomhed eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for samtlige af virksomhedens tilgængelige regnskabsår.
— Dokumentation for gældende, relevant erhvervsansvars- og produktforsikring.Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver for hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår har haft en egenkapital på mindst 500 000 DKK.
Referenceliste omfattende sammenlignelige leverancer og serviceaftaler udført inden for de sidste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås levering og servicering af et større antal biler.
Del IV: Procedure
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 53-092065 af 17.3.2015
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 247-435889 af 23.12.2014
Del VI: Supplerende oplysninger
Til brug for udarbejdelse af tilbud har Norddjurs Kommune udarbejdet et bilagsmateriale, der med fordel kan anvendes af tilbudsgiverne. Materialet kan findes sammen med udbudsmaterialet på http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt derbegæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfts.dk