23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 106-192437
Offentliggjort
04.06.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Norddjurs Kommune

Vindere

Kontrakt i forbindelse med levering af biler til Norddjurs Kommune og servicering heraf

(05.12.2015)
Bilhuset Haldrup A/S
Aarhusvej 108
8940 Randers SV

Leasingkontrakt (operationel leasing)

(05.12.2015)
Bilhuset Haldrup A/S
Århusvej 108
8940 Randers SV

Opdateringer

Rettelse
(13.06.2015)

I stedet for:

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er):

Norddjurs Kommune

Torvet 3

Att: Tove Zacher Sørensen

8500 Grenaa

DANMARK

Telefon: +45 89593302

Mailadresse: tbzs@norddjurs.dk

Læses:

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er):

Norddjurs Kommune

Torvet 3

Att: Jacob Dietrich Petersen

8500 Grenaa

DANMARK

Telefon: +45 89592107

Mailadresse: jdp@norddjurs.dk

Offentligt EU-udbud af køb/leasing og servicering af biler til Norddjurs Kommune


Norddjurs Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Norddjurs Kommune
Torvet 3
Att: Tove Zacher Sørensen
8500 Grenaa
DANMARK
Telefon: +45 89593302
Mailadresse: tbzs@norddjurs.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.norddjurs.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud

Yderligere oplysninger fås her: Norddjurs Kommune
Torvet 3
Att: Jacob Dietrich Petersen
8500 Grenaa
DANMARK
Telefon: +45 89592107
Mailadresse: jdp@norddjurs.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Norddjurs Kommune
Torvet 3
Att: Jacob Dietrich Petersen
8500 Grenaa
DANMARK
Telefon: +45 89592107
Mailadresse: jdp@norddjurs.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Offentligt EU-udbud af køb/leasing og servicering af biler til Norddjurs Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
En kombination

NUTS-kode DK042

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbudder er opdelt i 3 delaftaler:
— Delaftale 1: Indkøb af personbiler på hvide/gule plader (diesel/benzin)
— Delaftale 2: Leasing af elbiler
— Delaftale 3: Indkøb af 4 x 4 (diesel/benzin).
Delaftale 1 vedrører indkøb af 32 stk. personbiler (hatchback/sedan) (diesel/benzin), hvoraf minimum 9 stk. skal være på hvide plader. Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km. Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelesaftale.
Delaftalen indeholder option på køb af yderligere 10 biler, samt option på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen med 2 x 12 måneder.
Delaftale 2 vedrører operationel leasing af 14 stk. personbiler (hatchback eller sedan) (eldrevet) på hvide plader i 24 måneder. Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km.
Delaftalen indeholder option på leasing af yderligere 14 biler, samt option på forlængelse af den operationelle leasingaftale med 12 måneder.
Delaftale 3 vedrører køb af 4 stk. personbiler (benzin/diesel) 4 x 4. Det årlige kørselsbehov er ca. 35 000 km. Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelsesaftale.
Delaftalen indeholder option på køb af yderligere 3 biler, samt option på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen med 2 x 12 måneder.
Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler.
Tilbudsgiver kan endvidere ved tilbud på den enkelte delaftale tilbyde flere forskellige biler (forskellige tilbudsvarianter).
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34110000, 34113000, 50112200

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se ovenfor ad pkt. II.1.5).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Delaftale 1:
— option på køb af yderligere 10 biler
— option på 2 x 12 måneders forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftale.
Delaftale 2:
— option på operationel leasing af yderligere 14 biler
— option på 12 måneders forlængelse af leasingaftalen.
Delaftale 3:
— option på køb af yderligere 3 biler
— option på 2 x 12 måneders forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftale.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Offentligt EU-udbud af køb og servicering af personbiler på hvide/gule plader (benzin/diesel)
1) Kort beskrivelse
Norddjurs Kommune ønsker at indkøbe 32 stk. personbiler (hatchback/sedan) (diesel/benzin), hvoraf minimum 9 stk. skal være på hvide plader.
Der årlige kørselsbehov pr. bil er på ca. 35 000 km.
Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelsesaftale.
Norddjurs Kommune forbeholder sig i forbindelse med bilernes indregistrering og fakturering retten til at dette sker til kommunens leasingpartner.
Bilerne skal være leveret senest den 31.12.2015.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34110000, 50112200

3) Mængde eller omfang
32 stk. personbiler (hatchback/sedan) på hvide/gule plader (diesel/benzin). Option på køb af yderligere 10 biler. Service- og vedligeholdelsesaftale på 48 måneder med option på forlængelse i 2 x 12 måneder.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Offentligt EU-udbud af operationel leasing af elbiler
1) Kort beskrivelse
Aftalen omfatter operationel leasing af 14 stk. personbiler (hatchback eller sedan) (eldrevet) på hvide plader i 24 måneder.
Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km.
Bilerne skal være leveret senest den 31.12.2015.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34110000, 50112200

3) Mængde eller omfang
Operationel leasing af 14 stk. personbiler (hatchback/sedan) (eldrevet) på hvide plader i 24 måneder.
Option på operationel leasing af yderligere 14 biler.
Option på forlængelse af aftalen i 12 måneder.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3Betegnelse: Offentligt EU-udbud af køb og servicering af 4 x 4 biler (benzin/diesel)
1) Kort beskrivelse
Norddjurs Kommune ønsker at indkøbe 4 stk. personbiler (benzin/diesel) 4 x 4.
Det årlige kørselsbehov pr. bil er ca. 35 000 km.
Aftalen omfatter endvidere 48 måneders service- og vedligeholdelsesaftale.
Norddjurs Kommune forbeholder sig i forbindelse med bilernes indregistrering og fakturering retten til at dette sker til kommunens leasingpartner.
Bilerne skal være leveret senest den 31.12.2015.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34110000, 34113000, 50112200

3) Mængde eller omfang
4 stk. personbiler (benzin/diesel) 4 x 4.
Option på køb af yderligere 3 stk. biler.
Service- og vedligeholdelsesaftale på 48 måneder med option på forlængelse i 2 x 12 måneder.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der stilles ikke krav om sikkerhedsstillelse eller garanti.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Se udbudsbetingelserne.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en person (befuldmægtiget), som Norddjurs Kommune med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med.
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Oplysninger om tilbudsgivers identitet, herunder anført kontaktperson med telefonnummer og mail-adresse samt CVR-nummer.

— Udfyldt, dateret og underskrevet tro og love-erklæring om i hvilke omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) og om opfyldelse af udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 samt artikel 45, stk. 2, litra a)-c) og e)-f). Fortrykt formular er vedlagt udbudsmaterialet som bilag 1, der kan findes på http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Regnskaber eller økonomiske nøgletal for virksomheden for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Herunder oplyses egenkapital, omsætning, balance og resultat for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Nøgletallenes rigtighed skal bekræftes ved underskrift af ekstern revisor.
— Erklæring udstedt af virksomhedens administrerende direktør, finansdirektør, økonomidirektør el. lignende kompetent og tegningsberettiget person, hvorved det oplyses om og i givet fald i hvilken udstrækning, der er sket væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske forhold siden det seneste (offentliggjorte) regnskab.

Nøgletallene angives i bilag 2 til udbudsmaterialet, der findes på http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud. Har en virksomhed eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for samtlige af virksomhedens tilgængelige regnskabsår.

— Dokumentation for gældende, relevant erhvervsansvars- og produktforsikring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver for hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår har haft en egenkapital på mindst 500 000 DKK.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referenceliste omfattende sammenlignelige leverancer og serviceaftaler udført inden for de sidste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås levering og servicering af et større antal biler.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 53-092065 af 17.3.2015

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 247-435889 af 23.12.2014

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.7.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Tilbud skal afleveres i 1 papireksemplar samt i et digitalt eksemplar på USB-stik. Tilbuddet skal afleveres til Norddjurs Kommune, Velfærdssekretariatet, att.: Jacob Petersen, lokale 145, Torvet 3, 8500 Grenaa. Kuverten skal være mærket »Må ikke poståbnes«.

Til brug for udarbejdelse af tilbud har Norddjurs Kommune udarbejdet et bilagsmateriale, der med fordel kan anvendes af tilbudsgiverne. Materialet kan findes sammen med udbudsmaterialet på http://www.norddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/udbud/igangvaerende-udbud

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikationen skal indgives inden 20 kalenderdageregnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager overudbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt derbegæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfts.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.6.2015

Send til en kollega

0.063