23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 087-207249
Offentliggjort
05.05.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Midtjylland

Udbud af ambulancebårer og trappestole


Region Midtjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Olof Palmes Allé 15
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Lise Marie Jensen
E-mail: lisemarie.jensen@ph.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nodrjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Lise Marie Jensen
E-mail: lisemarie.jensen@ph.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Lise Marie Jensen
E-mail: lisemaire.jensen@ph.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Lise Marie Jensen
E-mail: lilsemarie.jensen@ph.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Lise Marie Jensen
E-mail: lisemarie.jensen@ph.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionh.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af ambulancebårer og trappestole

Sagsnr.: 1-23-4-72-1-20
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører ordregivers indkøb af ambulancebårer og trappestole.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 553 782.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1: Ambulancebårer

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33192160
34114121
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører ordregivers indkøb af ambulancebårer. Region Midtjylland og Region Hovedstaden forpligter sig til at aftage hhv. 23 og 1 ambulancebårer. Region Nordjylland, Region Syddanmark og Region Sjælland har option på tilslutte sig aftalen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 45 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service og reparation / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet vedrører ordregivers indkøb af ambulancebårer. Region Midtjylland og Region Hovedstaden forpligter sig til at aftage hhv. 23 og 1 ambulancebårer. Region Nordjylland, Region Syddanmark og Region Sjælland har option på tilslutte sig aftalen.

Option på sevice- og reparationsaftale.

Udbuddet omfatter option på følgende tilkøb angivet i tilbudslisten, jf. kontraktbilag 3:

1) Option på årlige service og reparation af ambulancebårer. (Kunden skal ved kontraktindgåelsen angive, om optionen ønskes udnyttet eller ej.)

Kravspecifikation for ydelserne i henhold til optionen fremgår af kontraktbilag 2.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på den ovenfor anførte option.

Frivillig option

Herudover omfatter udbuddet nedenfor oplistede frivillige optioner.

1) Option på priser på reservedele til ambulancebårer, jf. kontraktbilag 2. (Kunden skal ved kontraktindgåelsen angive, om optionen ønskes udnyttet eller ej.)

Det er frivilligt, om tilbudsgiver afgiver tilbud på de frivillige optioner.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der vil være uddannelsen af kundens personale, jf. kontraktbilag 2.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2: Trappestole

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34114121
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører ordregivers indkøb af trappestole. Region Midtjylland forpligter sig til at aftage 23 trappestole. Region Nordjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstadenhar option på tilslutte sig aftalen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 45 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service og reparation / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 45 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet vedrører ordregivers indkøb af trappestole. Region Midtjylland forpligter sig til at aftage 23 trappestole. Region Nordjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstadenhar option på tilslutte sig aftalen.

Frivillig option

Herudover omfatter udbuddet nedenfor oplistede frivillige optioner.

1) Option på priser på reservedele til trappestole, jf. kontraktbilag 2. (Kunden skal ved kontraktindgåelsen angive, om optionen ønskes udnyttet eller ej.).

2) Option på pris på levering af beslag til fastgørelse af trappestolen i kundens ambulancer. (Kun gældende for delkontrakt 2).

3) Option på pris på levering og montering af et elektronisk ind-og udladningssystem. (Kun gældende for delkontrakt 2).

Det er frivilligt, om tilbudsgiver afgiver tilbud på de frivillige optioner.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der vil være uddannelsen af kundens personale, jf. kontraktbilag 2.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 045-106190
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delkontrakt 1: Ambulancebårer

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
29/04/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Stryker Danmark
By: København C
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 0900
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 360 312.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delkontrakt 2: Trappestole

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
27/04/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Ferno Norden A/S
By: Albertslund
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2620
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 193 470.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT

Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.

Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers handlinger logges i systemet.

Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via besked-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.

Udbuddet omfatter følgende ordregivere (ordregivernes hovedadresser fremgår ovenfor under del I.1):

1) Region Midtjylland, der er udbuddets tovholder og dermed ansvarlig for udbudsprocessen.

2) Region Nordjylland[, der alene er med på en option, jf. del II.2.11

3) Region Syddanmark[, der alene er med på en option, jf. del II.2.11

4) Region Sjælland[, der alene er med på en option, jf. del II.2.11

5) Region Hovedstaden[, der alene er med på en option, jf. del II.2.11

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:

1) Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.

2) Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.

Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.

Tilbuddet skal fremsendes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende tilbudsgiver skal fremsende i, kan fremsendes på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk, idet tilbudsgiver dog efterfølgende – for tilbudsgivers regning – skal oversætte dokumentationen til dansk eller engelsk, såfremt ordregiver finder, at dette er nødvendigt. Brugermanual samt rengørings- og desinfektionsvejledning, jf. kontraktbilag 2, skal både fremsendes på dansk og engelsk.

Bemærk, at ved tildeling af kontrakt forlænges vedståelsesfristen automatisk til den 31. januar 2023 for den tilbudsgiver, som får tildelt kontrakt. Den vindende tilbudsgiver skal således vedstå sit tilbud i hele den periode, hvor en eller flere regioner har mulighed for at udnytte en option på indgåelse af kontrakt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

1) Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

2) Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/05/2020

Send til en kollega

0.048