Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/702
Udbyder
Renovest A/S
Vindere
(13.05.2020)
Ejner Hessel A/S
Agrovej 2
4800 Nykøbing F
Indkøb af renovationsbil
Renovest A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 37276588
Postadresse: Stengårdsvej 33
By: Løgstør
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9670
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Thers Froberg
E-mail: cth@shared.dk
Telefon: +45 89471406
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/702
Internetadresse for køberprofilen: www.renovest.dk
Del II: Genstand
Indkøb af renovationsbil
Renovest A/S udbyder hermed indkøb af 1 fabriksny renovationsbil med komprimatorkasse til indsamling af dagrenovation, emballage og storskrald i Vesthimmerland Kommune, som specificeret i kravspecifikationen, bilag 2, samt en option på køb af yderligere 2 renovationsbiler. Desuden omfatter udbuddet service af disse i 5 år med mulighed for forlængelse i op til 7 år.
Nordjylland
Renovest A/S udbyder hermed indkøb af 1 fabriksny renovationsbil med komprimatorkasse til indsamling af dagrenovation, emballage og storskrald i Vesthimmerland Kommune, som specificeret i kravspecifikationen, bilag 2, samt en option på køb af yderligere 2 renovationsbiler. Desuden omfatter udbuddet service af disse i 5 år med mulighed for forlængelse i op til 7 år.
Kontrakten af renovationsbilen løber indtil levering har fundet sted. Ovennævnte datoer henviser til kontraktlængden såfremt optionen om service på renovationsbilen/bilerne udnyttes. Der vil være option på forlængelse af serviceaftalen. Renovest kan således forlænge aftalerne med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Udbuddet indeholder option på køb af yderligere 2 renovationsbiler samt service af de indkøbte renovationsbiler i 5 år med mulighed for forlængelse i op til 7 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at nedenstående krav er, hvad der kræves af tilbudsgiver, for at ordregiver vurderer dem egnede til at løfte opgaven. Tilbudsgiver, der ikke overholder nedenstående krav, vil blive vurderet som uegnede til af løfte opgaven. Tilbudsgiver må ikke have ubetalt forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK
— Samlet årsomsætning: En årlig omsætning på min. 3 000 000 i 2 ud af de 3 seneste regnskabsår
— Finansielle nøgletal: Tilbudsgiver skal have haft et positivt resultat i 2 af de seneste 3 regnskabsår
— Positiv egenkapital i de seneste 3 år.
Ovenstående er mindstekrav.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at nedenstående krav er, hvad der kræves af tilbudsgiver, for at Renovest vurderer dem egnede til opgaveløsningen. Tilbudsgiver, der ikke overholder nedenstående krav, vil blive vurderet som uegnede til at løse opgaven.
Tilbudsgiver skal derfor vedlægge:
1) Referenceliste på tilsvarende opgaver, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år. I udvælgelsen tages der ligeledes højde for tidspunktet for referencens udførelse. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de oplyste referencer. Referencerne må højst være 2 år gamle.
Til referencerne oplyses:
1) Ordregiver og kontaktperson ved denne
2) Tidspunktet for udførelsen af referencen
3) Kort beskrivelse af opgaven samt opgavens omfang.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere erfaring med levering af mindst 10 tilsvarende leveringer af tilsvarende størrelse og mængde i Danmark inden for de seneste 3 år.
Kontraktvilkår fremgår af det samlede udbudsmateriale. Kontrakten indeholder blandt andet krav om overholdelse af etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang for at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk