Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/125834900.aspx
Udbyder
Cowi A/S - Spildevand og klimatilpasning
Vindere
Valgt leverandør
(15.06.2020)
MAN Truck & Bus Danmark A/S
Ventrupparken 6
2670 Greve
Assens Affald og Genbrug - Indkøb af lastbil med kran
Cowi A/S - Spildevand og klimatilpasning
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Havneparken 1
By: Vejle
NUTS-kode: DK
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Steffan Vaaben
E-mail: sev@cowi.com
Telefon: +45 56403521
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/125834900.aspx
Del II: Genstand
Assens Affald og Genbrug - Indkøb af lastbil med kran
Indkøb af en lastbil med kroghejs og kran til tømning af nedgravede beholdere og til grabning af haveaffald, storskrald m.v. samt option på indgåelse af en serviceaftale for en 5-årig periode.
Assens Kommune
Indkøb af en lastbil med kroghejs og kran til tømning af nedgravede beholdere og til grabning af haveaffald, storskrald m.v. samt option på indgåelse af en serviceaftale for en 5-årig periode.
Optionen på serviceaftalen kan forlænges med 3 x 12 måneder.
Option på serviceaftale i 5 år med mulighed på forlængelse med 3 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Assens Affald og Genbrug har i det nedenstående angivet de minimumskrav til tilbudsgivers egnethed mm, som finder anvendelse.
Tilbud der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Assens Affald og Genbrug afvise som ukonditionsmæssige. Alternativt kan Assens Affald og Genbrug vælge at indhente supplerende oplysninger i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Såfremt tilbuddet viser, at tilbudsgiver er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde og ikke inden for en af Assens Affald og Genbrug fastsat passende frist fremlægger dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed (self cleaning) jf. udbudslovens § 138, vil tilbuddet ikke komme i betragtning.
Er tilbudsgiver omfattet af én eller flere udelukkelsesgrunde, opfordres tilbudsgiver til af egen drift at fremlægge dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed.
Såfremt tilbudsgiver ikke opfylder minimumskravene til egnethed, vil tilbuddet ikke komme i betragtning.
Det er et mindstekrav, at:
Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i de 3 seneste reviderede regnskabsår.
Tilbudsgiver har en gældende erhvervs- og produktansvarsansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 mio. DKK. Den valgte tilbudsgiver skal foretage genkøb af forsikringssummen ved brug af forsikringen, uanset tidspunktet for dette.
Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital ved at udfylde ESPDen i feltet Finansielle nøgletal. I feltet nøgletal angives årstal og i feltet beskrivelse angives hvilken oplysning, det drejer sig om samt værdien. (Brug + knappen til at tilføje yderligere nøgletal).
Tilbudsgiver skal oplyse om sin erhvervsansvarsforsikring ved at udfylde ESPDen.
Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i de 3 seneste reviderede regnskabsår.
Assens Affald og Genbrug ønsker sikkerhed for, at den tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Det er derfor et mindstekrav, at:
Tilbudsgiver har mindst 2 sammenlignelige referencer, som enten er igangværende eller afsluttet inden for de eneste 3 år. Ved sammenlignelig reference forstås en opgave, der relaterer sig til leverance af sammenlignelige kranbiler. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
1) Ordregiver
2) Periode.
Opgavens omfang:
1) Kort beskrivelse af opgaven med angivelse af antal og typer af leverede kranbiler, samt tilbudsgivers rolle i opgaven
2) Den samlede kontraktsum.
Tilbudsgiver skal oplyse sine referencer ved at udfylde ESPDet. Assens Affald og Genbrug gør opmærksom på, at der som minimum skal angives 2 relevante referencer og maksimalt 5.
Assens Affald og Genbrug forbeholder sig ret til at kontakte de i ESPDen anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningerne.
Tilbudsgiver har mindst 2 sammenlignelige referencer, som enten er igangværende eler afsluttet inden for de eneste 3 år. Ved sammenlignelig reference forstås en opgave, der relaterer sig til leverance af sammenlignelige kranbiler. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk