Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/24dc152c-8573-4262-9e75-59dbe01ddfdd/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/24dc152c-8573-4262-9e75-59dbe01ddfdd/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Ladspredere
(15.05.2020)
Epoke Group A/S
6600 Vejen
Lifthængte spredere - store
(15.05.2020)
Karstens Maskinservice
9510 Arden
Levering af materiel til vintertjeneste
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 41855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af materiel til vintertjeneste
Levering af materiel til vintertjeneste. For en nærmere beskrivelse af det udbudte materiel henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 10 Kravspecifikation.
Delaftale 1, Rammeaftale om levering af ladspredere
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af ladspredere.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 24 måneder ad en eller flere omgange på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Indkøb og levering af reservedele samt support til reparation.
Delaftale 2, Rammeaftale om levering af lifthængte spredere - store
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af lifthængte spredere - store.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 24 måneder ad en eller flere omgange på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Indkøb og levering af reservedele samt support til reparation.
Delaftale 3, Rammeaftale om levering af skråplove til lastbiler
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af skråplove til lastbiler.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 24 måneder ad en eller flere omgange på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Support til reparation.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår:
- Egenkapital,
- Soliditetsgrad.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en positiv egenkapital for hver af de seneste 2 afsluttede regnskabsår,
- Har en soliditetsgrad på minimum 10% for hver af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leverancer inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Der skal angives 2 referencer per delaftale der afgives tilbud på.
For hver references bedes tilbudsgiver beskrive følgende:
— Hvilke leverancer referencen omfatter,
— Tidspunktet for levering af referencen,
— Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse,
— Vederlag (kontraktsum) for referencen.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har 2 lignende referencer per delaftale der afgives tilbud på.
Rammeaftalen indeholder et CSR-bilag som bl.a. indeholder en klausul og etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Aarhus
Alle rettidigt modtagne tilbud vil blive registreret efterhånden, som de modtages.
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
— Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1,
— Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2,
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3,
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4,
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5,
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. udbudslovens § 137, nr. 6,
— Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, nr. 7, jf. dog udbudslovens § 135, stk. 4.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Til dokumentation for tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når Aarhus Kommune anmoder herom, fremlægge følgende:
— Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:
Tilbudsgivers årsrapporter eller uddrag heraf, for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsrapporter er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den/de tilbudsgiver(e), som Aarhus Kommune forventer at indgå aftale med. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk