Fakta om udbudet
Udbyder
Assens Kommune
Operationel leasing af 20 biler til hjemmeplejen og andre institutioner i Assens Kommune.
Assens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Assens Kommune
Rådhus Allé 5
Att: Christian Morsø Lysemose
5610 Assens
DANMARK
Telefon: +45 64747389
Mailadresse: chlys@assens.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.assens.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Leasing
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Assens Kommune, Rådhus Allé 5, 5610 Assens, Danmark.
NUTS-kode
34110000
Beskrivelse af disse optioner: Assens Kommune ønsker option på operationel leasing, inklusiv service og administration, af yderligere 38 biler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
b) Tro og love-erklæring om, at virksomheden ikke har gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK. Formular, der skal benyttes af tilbudsgiver til denne erklæring, indgår som en del af udbudsmaterialet.
c) Tro og love-erklæring om, at virksomheden ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivet artikel 45, stk. 1 og stk. 2 litra a-c og e-f, nævnte situationer. Virksomheder, der befinder sig i en af de situationer, der er nævnt i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Formular, der skal benyttes af tilbudsgiver til denne erklæring, indgår som en del af udbudsmaterialet.
d) Tro og love-erklæring om, at virksomheden efterlever de forpligtelser, der gælder i henhold til bestemmelserne om beskyttelse på arbejdspladsen og om arbejdsforhold i øvrigt. Formular, der skal benyttes af tilbudsgiver til denne erklæring, indgår som en del af udbudsmaterialet.
Ved sammenslutninger af virksomheder, som i fællesskab afgiver tilbud, skal ovenstående oplysninger gives for hver enkelt virksomhed, der indgår i sammenslutningen.
f) Virksomhedens seneste årsregnskab. I det omfang tilbudsgiver er en nystartet virksomhed, skal der fremlægges bank- eller revisorerklæring, der dokumenterer, at tilbudsgiver har tilstrækkelig økonomisk styrke til at løfte kontrakten.
Ved sammenslutninger af virksomheder, som i fællesskab afgiver tilbud, skal ovenstående oplysninger gives for hver enkelt virksomhed, der indgår i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der følger et minimumskrav om en dokumenteret egenkapital på minimum 1 000 000 DKK, samt en dokumenteret omsætning på minimum 10 000 000 DKK.
g) Referenceliste vedrørende tilsvarende eller lignende kontrakter udført inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for udbudsbekendtgørelsens offentliggørelse i EU-tidende. Referenceliste bør indeholde oplysninger om ordregiver, kontraktens karakter og tilbudsgivers omsætning på kontrakten.
Ved sammenslutninger af virksomheder, som i fællesskab afgiver tilbud, skal ovenstående oplysninger gives for hver enkelt virksomhed, der indgår i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det forventes at tilbudsgiver kan anvise minimum 3 referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan hentes på Assens Kommunes hjemmeside: http://www.assens.dk/Om-kommunen/Udbud-i-kommunen.aspx
Alle henvendelser i forhold til udbuddet, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal fremsendes pr. e-mail til Christian Lysemose, chlys@assens.dk under overskriften »Udbud af operationel leasing af biler«.
Spørgsmål, der modtages af ordregiver inden mandag den 8.6.2015 kl. 12:00, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil kun blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden tilbudsfristens udløb.De stillede spørgsmål samt besvarelsen heraf vil i anonymiseret form blive lagt ud på Assens Kommunes hjemmeside:
http://www.assens.dk/Om-kommunen/Udbud-i-kommunen.aspx, senest 6 dage før tilbudsfristens udløb. Det er op til tilbudsgiver selv at indhente spørgsmål — svar og eventuelle rettelsesblade på ovennævnte hjemmeside.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer. Loven med senere ændringer er offentliggjort på www.retsinfo.dk
Ønsker en virksomhed at klage over ikke at være blevet prækvalificeret, skal klagen være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer er udgangspunktet, at klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Klageren skal senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 45715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk