Fakta om udbudet
Udbyder
Slagelse Kommune
Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune
Slagelse Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune
Udbud om finansiel leasing af hhv. 143 biler (hvide plader) og 9 varevogne (gule plader) til hjemmeplejen, administrationen og andre kommunale virksomheder m.v.
Udbuddet gennemføres er et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56 (lov nr. 1564 af 15.12.2015).
Delaftale I:
Slagelse Kommune
Finansiel leasing af 143 personbiler (hvid plade; årlig kørsel: I gennemsnit 25 000 km pr. bil) inkl. service- og reparationsaftale til Slagelse Kommunes hjemmepleje og administration.
Finansiering sker igennem KommuneLeasing, hvor leverandøren tilbagekøber bilerne efter endt leasingperiode til en i tilbuddet angivet restværdi.
Leveringen af de leasede biler sker løbende på en lokalitet bestemt af Slagelse Kommune.
Aftalen tildeles "det økonomisk mest fordelagtige tilbud" identificeret som "bedste forhold mellem pris og kvalitet" ud fra tildelingskriterierne pris (60%) og kvalitet (40%). Kvalitetskriteriet opdeles i følgende underkriterier, som samlet betegnes "Ergonomi og APV".
Underkriterierne ser ud som følger:
— Antal cm mellem vej og dørpanel/indstigningskant (8%),
— Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og øverste kant i dørrammen (8%),
— Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og bunden i bilen ved førerpladsen (5%),
— Samlet fornemmelse af plads og rum v. førerplads samt generel køreoplevelse (3%),
— Læssehøjde ved bagagerum (1%),
— Komfort (5%),
— Placering af bilens instrumenter og betjeningsgreb, m.v. (2%),
— Udsyn og blinde vinkler (3%),
— Automatisk nødbremse og/eller advarsel ved forhindringer (0,5%),
— Automatisk parkering (0,5%),
— Vejbaneindikator/vognbaneassistent (0,5%),
— Fartpilot (0,5%),
— Automatgear (3%).
I denne forbindelse skal det bemærkes, at Slagelse Kommune afviser tilbud som ukonditionsmæssige, hvis de:
- Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbuddets betingelser og minimumskrav.
Herunder ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbuddet: Dvs. korrekt udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsmaterialets bilag 3, samt korrekt udfyldt ESPD-dokument, jf. udbudsbetingelserne, afsnit 7,
- Ikke er modtaget korrekt (fx. udenom udbudssystemet "EU-Supply"), herunder ikke er modtaget rettidigt,
- Tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 og 137.
Tilbudsgiver opfordres derfor til at sætte sig nøje ind i udbudsmaterialets bestemmelser og frister, samt i øvrigt stille spørgsmål, hvis der forhold, som giver anledning til tvivl.
Yderligere oplysninger findes i det øvrige udbudsmateriale.
Delaftale II
Slagelse Kommune
Finansiel leasing af 9 varevogne (på gule plader; årlig kørsel: I gennemsnit 10 000 km pr. bil) inkl. service- og reparationsaftale til Slagelse Kommunes øvrige virksomheder. Finansiering sker igennem KommuneLeasing, hvor leverandøren tilbagekøber bilerne efter endt leasingperiode til en i tilbuddet angivet restværdi.
Leveringen af de leasede varevogne sker løbende på en lokalitet nærmere bestemt af Slagelse Kommune.
Aftalen tildeles "det økonomisk mest fordelagtige tilbud" identificeret som laveste pris.
I denne forbindelse skal det bemærkes, at Slagelse Kommune afviser tilbud som ukonditionsmæssige, hvis de:
- Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbuddets betingelser og minimumskrav.
Herunder ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbuddet: Dvs. korrekt udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsmaterialets bilag 3, samt korrekt udfyldt ESPD-dokument, jf. udbudsbetingelserne, afsnit 7,
- Ikke er modtaget korrekt (fx. udenom udbudssystemet "EU-Supply"), herunder ikke er modtaget rettidigt,
- Tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 og 137.
Tilbudsgiver opfordres derfor til at sætte sig nøje ind i udbudsmaterialets bestemmelser og frister, samt i øvrigt stille spørgsmål, hvis der forhold, som giver anledning til tvivl.
Yderligere oplysninger findes i det øvrige udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune
CVR-nummer: 33546815
Postadresse: Slagelsevej 242
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4400
Land: Danmark
E-mail: Kalundborg@toyota.dk
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af varevogne til Slagelse Kommune
CVR-nummer: 25120760
Postadresse: Skovsøviadukten 1
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4200
Land: Danmark
E-mail: bm@slagelse.peugeot.dk
Telefon: +45 58580858
Internetadresse: http://www.brianmadsen.info
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende punkt VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk