Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
Udbud vedr. levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Rói Mohr Jónsson
E-mail: fmi-id-slu11@mil.dk
Telefon: +45 72811400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cd92427e-198e-4075-b672-f116ac66fa3d/homepage
Del II: Genstand
Udbud vedr. levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere
Rammeaftalerne vedrører levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere. Ydermere vil rammeaftalerne omfatte drift og vedligeholdelse samt levering af reservedele til Forsvarets eksisterende flåde af teleskoplæssere. Forsvaret råder på nuværende tidspunkt over mere end 60 teleskoplæssere, der geografisk fordeler sig over hele landet. Drift- og vedligeholdelsesdelen består af service, reparationer samt hoved- og sikkerhedseftersyn. Rammeaftalerne omfatter desuden uddannelse af Forsvarets køre-, LTS- og mekanikerinstruktører. Forsvaret vil indgå 2 (to) rammeaftaler på 4 (fire) forskellige typer teleskoplæssere, hvor den ene rammeaftale indeholder levering, drift og vedligeholdelse af 3 (tre) forskellige typer teleskoplæssere (let), (mellem) og (tung), og den anden rammeaftale indeholder levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typen (svær). Indholdet af de 2 (to) rammeaftaler beskrives nærmere i afsnit II. 2.4.
Rammeaftale vedr. levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typerne (let, mellem og tung)
Hovedparten af teleskoplæsserne er på etablissementer i Jylland, men det understreges at aftalen er landsdækkende.
Delaftale 1 - Rammeaftale vedr. levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typerne (let, mellem og tung).
Denne rammeaftale (delaftale 1) vedrører levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typerne (let, mellem og tung). Ydermere vil rammeaftalen omfatte drift og vedligeholdelse samt levering af reservedele til Forsvarets eksisterende flåde af teleskoplæssere. Drift- og vedligeholdelsesdelen består af service, reparationer samt hoved- og sikkerhedseftersyn. Rammeaftalen omfatter desuden uddannelse af Forsvarets køre-, LTS- og mekanikerinstruktører.
Teleskoplæssere anvendes af operative kapaciteter henhørende under Forsvarsministeriets myndighedsområde, og anvendes indenfor logistik og konstruktionstjenester til håndtering af containere og andre byrder med en maksimal totalvægt på 16 tons. Teleskoplæsserne udgør den primære containerhåndteringskapacitet i lette misioner, og i tunge missioner den sekundære containerhåndteringskapaciet som supplement til topløftere. Teleskoplæssere af typerne (let, mellem og tung) på denne delaftale skal primært anvendes til følgende:
Tslæs let:
Denne type er en kompakt og terrængående teleskoplæsser, som anvendes til en bred vifte af løfte- og læsseopgaver. Tslæs let kan kunne køre ind i, og håndtere paller, i en standard ISO container. Ydermere skal den have tilstrækkelig løftekraft til at kunne håndtere forskellige typer af lastede paller. Tslæs let dækker Forsvarets behov for mindre terrængående gaffeltrucks.
Tslæs mellem:
Denne type anvendes både som løfte- og læssemaskine samt med mandskabskurv. Tslæs mellem anses både som værende en logistik- og entreprenørmaskine, og anvendes i arbejdet med lejropbygning og drift.
Tslæs tung:
Denne type anvendes i logistikopgaver hvor mellemtunge byrder løftes. Med rullegafler kan denne type også losse og laste fly, og har samtidig en løftekapacitet der muliggør håndtering af tomme containere.
Aftalen indgås af FMI. Alle dele af Forsvarsministeriet og Forsvarsministeriets koncern, inkl. alle dele af det danske forsvar undergivet Forsvarschefens kommando er berettiget til at benytte aftalen.
Rammeaftale vedr. levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typen (svær)
Hovedparten af teleskoplæsserne er på etablissementer i Jylland, men det understreges at aftalen er landsdækkende.
Delaftale 2 - Rammeaftale vedr. levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typen (svær).
Denne rammeaftale vedrører levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typen (svær). Ydermere vil rammeaftalen omfatte drift og vedligeholdelse samt levering af reservedele til Forsvarets eksisterende flåde af teleskoplæssere. Drift- og vedligeholdelsesdelen består af service, reparationer samt hoved- og sikkerhedseftersyn. Rammeaftalen omfatter desuden uddannelse af Forsvarets køre-, LTS- og mekanikerinstruktører.
Teleskoplæssere anvendes af operative kapaciteter henhørende under Forsvarsministeriets myndighedsområde, og anvendes indenfor logistik og konstruktionstjenester til håndtering af containere og andre byrder med en maksimal totalvægt på 16 tons. Teleskoplæsserne udgør den primære containerhåndteringskapacitet i lette misioner, og i tunge missioner den sekundære containerhåndteringskapaciet som supplement til topløftere. Teleskoplæssere af typen (svær) på denne delaftale skal primært anvendes til følgende:
Tslæs svær:
Denne type fungerer primært som containerhåndteringskapacitet i nationale såvel som internationale operationer. Tslæs svær skal benyttes til at kunne håndtere lastede 20 FT ISO containere. Ydermere kan denne type anvendes som læssemaskine med påmonteret skovl.
Aftalen indgås af FMI. Alle dele af Forsvarsministeriet og Forsvarsministeriets koncern, inkl. alle dele af det danske forsvar undergivet Forsvarschefens kommando er berettiget til at benytte aftalen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del 1 - Rammeaftale vedrørende levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typerne let, mellem og tung
CVR-nummer: 45150615
Postadresse: Holmegade 58
By: Ulfborg
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 6990
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Del 2 - Rammeaftale vedrørende levering, drift og vedligeholdelse af teleskoplæssere af typen svær
CVR-nummer: 26544491
Postadresse: Bødkervej 2A
By: Holbæk
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien angivet i pkt. V. 2.4 er de evalueringstekniske priser af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for rammeaftalernes endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Vedrørende pkt. II.1.5 - delaftale 1 og delaftale 2): Rammeaftalernes anslåede værdi er 21 000 000 - 24 000 000 DKK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden omkring rammeaftalernes reelle værdi. Intervallets nedre grænse er således udtryk for FMI´s mest kvalificerede skøn over rammeaftalernes værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalerne i deres løbetid.
Vedrørende pkt. II. 2.6 - delaftale 1): Rammeaftalens anslåede værdi er 16 000 000 - 17 500 000 DKK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden omkring rammeaftalens reelle værdi. Intervallets nedre grænse er således udtryk for FMI´s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
Vedrørende pkt. II. 2.6 - delaftale 2): Rammeaftalens anslåede værdi er 5 000 000 - 6 500 000 DKK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden omkring rammeaftalens reelle værdi. Intervallets nedre grænse er således udtryk for FMI´s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk