Fakta om udbudet
Udbyder
Beredskabsstyrelsen (BRS)
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabsstyrelsen (BRS)
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Datavej 16
By: Birkerød
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: jek@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.brs.dk
Del II: Genstand
Udbud af lastbilchassiser
Udbud af rammeaftale om indkøb af en forskellig typer lastbilchassiser, fordelt på følgende 3 delaftaler:
- Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus,
- Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine,
- Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine.
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Rammeaftale 1 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med almindeligt førerhus. Rammeaftalen har en løbetid på 2 år med mulighed for forlængelse, jf. nedenfor.
Rammeaftalen er tildelt og indgået under udbudsproceduren.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år.
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Rammeaftale 2 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med smal mandskabskabine. Rammeaftalen har en løbetid på 2 år med mulighed for forlængelse, jf. nedenfor.
Rammeaftalen er ikke tildelt under udbudsproceduren, idet der alene indkom ét tilbud, som var ukonditionsmæssigt. BRS annullerede derefter udbudsproceduren for denne (og alene denne) rammeaftale 2 og overgik til udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2, jf. stk. 4.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år.
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Rammeaftale 3 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med bred mandskabskabine. Rammeaftalen har en løbetid på 2 år med mulighed for forlængelse, jf. nedenfor.
Rammeaftalen er tildelt og indgået under udbudsproceduren.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Postadresse: Industribyen 19
By: Ishøj
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2335
Land: Danmark
Internetadresse: https://www.scania.com/dk/da/home.html
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Postadresse: Taastrupgårdsvej 32
By: Taastrup
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) for så vidt angår rammeaftale 1 og rammeaftale 3 er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for den enkelte rammeaftales endelige værdi, ligesom BRS ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Rammeaftale 1 og 3 er tildelt og indgået under udbudsproceduren.
For så vidt angår rammeaftale 2 modtog BRS under nærværende udbud alene et tilbud, som ikke var forskriftsmæssigt. Tilbudsgiveren afgav tilbuddet i overensstemmelse med udbudsprocedurens formelle krav og opfyldte kravene angivet udbudslovens § 159, stk. 2, 2. pkt., nr. 1-3. I overensstemmelse med udbudslovens § 61, stk. 1, nr.2, jf. stk. 4, iværksatte BRS derfor et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse med tilbudsgiveren fra det forudgående udbud. Som konsekvens heraf annullerede BRS nærværende udbudsprocedure for (og alene for) rammeaftale 2.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 2, (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordre-giveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. [kun relevant for udbud omfattet af udbudsloven]
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk