23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 165-405565
Offentliggjort
28.08.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Maabjerg Energy Center - BioGas A/S

Leje/leasing af Lastbiltrækkere - chassis


Maabjerg Energy Center - BioGas A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Maabjerg Energy Center - BioGas A/S
32266266
Nupark 51
Holstebro
7500
Danmark
Kontaktperson: Mette Søgaard-Andersen Typp
E-mail: mette.typp@msat.dk
NUTS-kode: DK041

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/107294615.aspx

Internetadresse for køberprofilen: www.maabjergenergycenter.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Leje/leasing af Lastbiltrækkere - chassis

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34130000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Følgende kontrakt er tildelt.

Der skal i marts måned 2020 leveres 5 stk. nye lastbiltrækkere. MEC - Bio Gas er ejet af det fælles Holstebro-Struer-selskab Maabjerg Energy Center A/S. Der er tale om en leje/leasing aftale med tilhørende fuld serviceaftale.

Maabjerg Bio Gas er et anlæg for bioenergi af hidtil usete dimensioner. Anlægget er i stand til at håndtere store mængder gylle, affald fra fødevareindustrien, som igennem en kompliceret proces bliver omdannet til varme, elektricitet og forskellige næringsstoffer, som evt. kan anvendes til videresalg.

MEC - BioGas udbød kontrakt på leje/leasing af 5 fabriksnye lastbiltrækkere til biogas og gylle transport. De 5 lastbiltrækkere monteres alle efter levering til ordregiver med VM Tarm 39000L gylletanksemitrailer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34133100
34139300
50114100
50114200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lastbilerne skal gennemsnitligt køre 170 000 km om året i de 4 år kontrakten gælder, hvor samlet antal km i hele perioden ca. 3 400 000 km skal være i puljeordning, dvs. at alle Køretøjer ikke nødvendigvis skal køre det samme antal km.

Ordregiver sikrer, at lastbilerne skifter rute således, at de kommer så tæt på 680 000 km hver som muligt.

I optionsåret køres ligeledes gennemsnitligt 170 000 km pr. lastbil hvor samlet antal km i hele kontraktperioden inkl. optionsåret, ca. 3 400 000 tillagt ca. 170 000 km for hver lastbil, hvor kontraktener forlænget, skal være i puljeordning, dvs. at alle Køretøjer ikkenødvendigvis skal køre det samme antal km. Ordregiver sikrer, at lastbilerne skifter rute således, at de kommer så tæt på 850 000 km hver som muligt.

Såfremt den faktiske kørestrækning i kontraktperioden overstiger mere end 102% af den i kontraktperioden aftalte, foretages en efterregulering og -fakturering.

De lejede/leasede lastbiltrækkere skal udelukkende køre i Danmark.

Ordregiver indestår for, at lastbiltrækkeren kun betjenes af dertil kvalificeret personale, og at chaufføren har gyldigt kørekort.

Ved kontraktens udløb er Ordregiver forpligtet til straks at tilbagelevere de lastbiltrækkerne til Leverandøren uden anden forringelse end almindeligt slid og ælde.

Ordregiver betaler vægtafgift, vejbenyttelsesafgift samt tegner sædvanlig forsikring og har aftale om Vejhjælp.

Der skal i hele kontraktperioden være fuld service aftale på alle 5 lastbiltrækkere. Vilkår for aftalen fremgår af Serviceaftalen, der er bilag til hoved kontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 111-273649
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Leje/leasing af Lastbiltrækkere - chassis

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
26/08/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Scania Danmark A/S
Industribuen 19
Ishøj
2635
Danmark
Telefon: +45 44542200
E-mail: info@scania.dk
Fax: +45 44542209
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/08/2019

Send til en kollega

0.098