23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 231-527485
Offentliggjort
30.11.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse


Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
16287180
Lautrupbjerg 1
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: KAPS - Josephine Søegaard Knop
Telefon: +45 28596445
E-mail: josk@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sagsnr.: 2018/S 218-498591
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Denne ordretildelingsbekendtgørelse vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 218-498591, og har alene til hensigt at gennemføre og offentliggøre annullationen af delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT). Den tredje delaftale, delaftale 2 (FNE) fortsætter under den verserende udbudsforretning, og denne ordretildelingsbekendtgørelse skal derfor ikke forstås som en annullation af den samlede udbudsforretning.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Løfte-, træk og surringsmateriel

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
19720000
19730000
34900000
35100000
34930000
35110000
35800000
35820000
39540000
39541000
39541220
39541100
42400000
42410000
42419000
44300000
44317000
44320000
44500000
44530000
44540000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Materiellet anvendes indenfor områderne løft, træk og surring (LTS).

FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 1 (LTS), idet delaftalen genudbydes i en ny udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".

Denne ordretildelingsbekendtgørelse vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 218-498591, og har alene til hensigt at gennemføre og offentliggøre annullationen af delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT). Den tredje delaftale, delaftale 2 (FNE) fortsætter under den verserende udbudsforretning, og denne ordretildelingsbekendtgørelse skal derfor ikke forstås som en annullation af den samlede udbudsforretning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 70
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 1 (LTS), idet delaftalen genudbydes i en ny udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Faldsikrings-, nedfirings- og evakueringsudstyr

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
35100000
35110000
35800000
35820000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Materiellet anvendes indenfor områderne faldsikring-, nedfirings-, og evakueringsudstyr (FNE) anvendes af alle Forsvarets myndigheder.

FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT), idet delaftalerne genudbydes i en ny udbudsproces. Udbuddet angående delaftale 2 (FNE) fortsætter i denne udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".

Denne ordretildelingsbekendtgørelse vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 218-498591, og har alene til hensigt at gennemføre og offentliggøre annullationen af delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT). Den tredje delaftale, delaftale 2 (FNE) fortsætter under den verserende udbudsforretning, og denne ordretildelingsbekendtgørelse skal derfor ikke forstås som en annullation af den samlede udbudsforretning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT), idet delaftalerne genudbydes i en ny udbudsproces. Udbuddet angående delaftale 2 (FNE) fortsætter i denne udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Trosser, liner og tovværk

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
19720000
19730000
34930000
39540000
39541000
39541100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med denne rammeaftale er at sikre Forsvarets fortsatte drift inden for TLT-området (trosser, liner og tovværk),

Denne ordretildelingsbekendtgørelse vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 218-498591, og har alene til hensigt at gennemføre og offentliggøre annullationen af delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT). Den tredje delaftale, delaftale 2 (FNE) fortsætter under den verserende udbudsforretning, og denne ordretildelingsbekendtgørelse skal derfor ikke forstås som en annullation af den samlede udbudsforretning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringstid / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 3 (TLT), idet delaftalen genudbydes i en ny udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 218-498591
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

1. Løfte-, træk og surringsmateriel

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

3. Trosser, liner og tovværk

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

FMI har på baggrund af indkomne spørgsmål til udbudsmaterialet vurderet, at der er behov for at foretage ændringer af mindstekravene for delaftale 1 (LTS) og delaftale 3 (TLT), jf. bilag A.2 til begge delaftaler. FMI har i den forbindelse fundet det mest hensigtsmæssigt at lade udbuddet for delaftale 1 og 3 gå om.

FMI forventer at annullere og genudbyde delaftale 1 og 3 (ved en særskilt udbudsproces) i indeværende uge. Yderligere information herom vil blive givet via det digitale udbudssystem.

Såfremt tilbudsgiver konstaterer yderligere forhold vedrørende kravspecifikationen (bilag A.2) eller øvrige dokumenter, vil FMI påskønne, at tilbudsgiver gør opmærksomhed herpå hurtigst muligt via det digitale udbudssystem.

Tildelingen af delaftale 2 (FNE) forventes gennemført som planlagt via nærværende udbudsproces. Det understreges således, at det fortsat er muligt at afgive tilbud til delaftale 2 i denne eksisterende udbudsproces. Tilbud angående delaftale 2 skal i den forbindelse være indleveret senest den 11.12.2018, kl. 13:00, jf. afsnit IV.2.2 i udbudsbekendtgørelsen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/11/2018

Send til en kollega

0.094